وزیرآموزش و پرورش خبرداد:

پرداخت بالغ بر ۱۰هزار میلیاردتومان از مطالبات فرهنگیان و تمام بدهی های آموزش وپرورش به بیمه ها

۱۳۹۶/۰۲/۱۲ - ۰۷:۲۱:۴۵
کد خبر: ۵۵۲۲۷۳
پرداخت بالغ بر ۱۰هزار میلیاردتومان از مطالبات فرهنگیان و تمام بدهی های آموزش وپرورش به بیمه ها
وزیرآموزش و پرورش در نشست خبری با اصحاب رسانه، از پرداخت بیش از10هزارمیلیاردتومان از مطالبات فرهنگیان خبر داد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، فخرالدین احمدی دانش آشتیانی در نشست خبری با اصحاب رسانه در ساختمان مرکزی وزارت آموزش و پرورش، با ارائه گزارشی از برنامه های کوتاه مدت آموزش وپرورش در شش ماهه اخیر، اظهارکرد: تاکنون بیش از10 هزار میلیارد تومان از مطالبات فرهنگیان را پرداخت نموده ایم که شامل پاداش بازنشستگان، معوقه های حق التدریس ها، حقوق دانشجومعلمان و ... می شود.

وی از پرداخت پاداش بازنشستگان فرهنگی سال 95 در20 استان خبر داد وافزود: در برنامه ششم توسعه، حکمی را آورده ایم که نظام پرداخت های معلمان را از سایرکارمندان متمایز می سازد و در این چارچوب درحال تدوین برنامه ای برای ارسال به هیئت دولت هستیم.

وزیرآموزش وپرورش از تسویه کامل بدهی های آموزش وپرورش به شرکت های بیمه نیزخبرداد و اضافه کرد: کاهش حجم بخشنامه ها به مدارس، ارتقای کیفیت خدمات به فرهنگیان در ستادهای اسکان نوروز 96 ، تمرکززدایی و تفویض اختیار به استان ها از جمله برنامه هایی است که در چند ماه اخیر، در این وزارتخانه صورت گرفته است.

عضوکابینه تدبیر وامید با اشاره به ضرورت تغییردر ساختار مدارس، ‌خاطرنشان کرد: برای پررنگ کردن نقش معلم، والدین و دانش آموزان در اداره مدارس، برنامه هایی را  در دستور کار داریم.

دکتردانش آشتیانی در پاسخ به سؤالی در مورد اجرای سند 2030 عنوان کرد: اجرای این سند در ایران در راستای سند تحول بنیادین صورت می گیرد، طبق قوانین یونسکو، اگر موردی در سند 2030 با اعتقادات یک کشور مغایرت داشته باشد، اجرای آن منتفی است، بنابراین برابری جنسیتی که در سند 2030 آمده  وموضوع انتقاد برخی هاست، ‌قابلیت اجرایی ندارد.

وی در پاسخ به این سؤال که اگر محتوای سند 2030 در سند تحول وجود دارد چه نیازی به اجرای آن است، باید گفت: اجرایی این سند و مشارکت ایران در جلسات سالانه یونسکو، کشورهای دنیا را در جریان میزان پوشش تحصیلی در ایران قرار می دهد.

در هدایت تحصیلی اجباری نیست

وی درپاسخ به سؤال خبرنگاری درخصوص هدایت تحصیلی گفت: براساس آنچه در سند تحول آمده است، موضوع هدایت تحصیلی باید از دوران ابتدایی آغاز شود و با تغییراتی که در ساختار مدارس صورت می گیرد، معلمان با آموزش مهارت ها به دانش آموزان، علاقه و استعدادهای آنها را در رشته های مختلف،کشف و در طول دوره تحصیلی  به سمت رشته موردنظر، هدایت می کنند.

وزیرآموزش وپرورش خاطرنشان کرد: عدم اجبار در انتخاب رشته، آگاهی بخشی به خانواده ها از طریق رسانه ها به ویژه رسانه ملی از جمله اقدامات کوتاه مدت درموضوع هدایت تحصیلی، در سال 96 است ودانش آموزان می توانند طبق ظرفیت ها و براساس کسب حدنصاب های علمی به کمک مشاورین مدرسه، رشته تحصیلی  خود را انتخاب کنند.

تأکید آموزش وپرورش برشرکت فعال فرهنگیان در انتخابات

عضو کابینه تدبیر و امید، بر ضرورت حضور فعال فرهنگیان در انتخابات تأکید و اعلام کرد: طی سال هایی که از انقلاب اسلامی می گذرد، تجربه نشان داده سرنوشت جامعه با حضور در پای صندوق های رأی مشخص می شود و هرچه این حضورگسترده تر باشد، دشمنان مأیوس می شوند.

دانش آشتیانی با بیان این که 38درصد از فضاهای آموزشی توسط خیرین در دولت تدبیر وامید ساخته شده است، اظهار کرد: 1700 کلاس درس به صورت خِشتی و کانکسی در کشور وجود دارد که در صورت اهتمام جدی خیرین در همکاری با آموزش وپرورش تا 2 سال آینده، این کلاس ها نوسازی خواهد شد.

وی با اشاره به بازنشستگی 320 هزار فرهنگی تا سال 1399 گفت: برنامه ریزی هایی صورت گرفته تا این چالش به فرصت تبدیل شود و در این راستا به 2 روش،گذراندن دوره 4ساله تعهد دبیری توسط داوطلبان کنکور دانشگاه فرهنگیان وبرگزاری آزمون استخدامی طبق ماده 28 قانون استخدامی وآموزش یک ساله نیروهای موردنیاز را جذب خواهیم کرد، البته باتوجه به فرصت محدود بیشتر، به روش دوم عمل خواهیم کرد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز