معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش:

بازنشستگی ۳۴۰ هزار معلم در ۵ سال آینده/ ۷۴ درصد فرهنگیان مدرک «لیسانس و بالاتر» دارند

۱۳۹۶/۰۲/۱۲ - ۰۷:۲۴:۳۳
کد خبر: ۵۵۲۲۷۴
بازنشستگی ۳۴۰ هزار معلم در ۵ سال آینده/ ۷۴ درصد فرهنگیان مدرک «لیسانس و بالاتر» دارند
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: در 5 سال آینده، 340 هزار فرهنگی از آموزش و پرورش بازنشسته می‌شوند و باید به همین میزان ورودی داشته باشیم.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، علی زرافشان در خصوص «وضعیت نیروی انسانی دوره متوسطه»، اظهارکرد: 211 هزار و 212 معلم در دوره متوسطه اول و 252 هزار و 861 معلم در دوره متوسطه دوم فعالیت می‌کنند.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش افزود: در مجموع با دوره ابتدایی در آموزش و پرورش 928 هزار نفر حضور دارند که 684 هزار فرهنگی دارای مدرک لیسانس و بالاترند یعنی این میزان برابر با نزدیک 74 درصد فرهنگیان است.

وی ادامه داد: در حال حاضر در دوره دوم متوسطه با توجه به اینکه یک پایه کم شده است، کمبود نیرو نداریم و فقط در شاخه فنی و حرفه‌ای و کاردانش در دو سال بعد، کمبود نیرو خواهیم داشت.

زرافشان افزود: در آینده نسبت به وضع موجود، 50 درصد فضا، امکانات و تجهیزات و نیروهای انسانی می‌خواهیم که بخشی از طریق دانشگاه فرهنگیان در دروس عمومی، بخشی از طریق دانشگاه شهید رجایی در دروس اختصاصی و بخشی نیز از طریق آزمون استخدامی جذب می‌شوند.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: در 5 سال آینده در آموزش و پرورش با خروج قابل توجه نیروی انسانی مواجه می‌شویم و در این مدت، 340 هزار نیرو از آموزش و پرورش بازنشسته شده و خارج می‌شوند و باید به همین میزان ورودی داشته باشیم.

وی اضافه کرد: برنامه ششم توسعه، دولت را مکلف کرده است به تعدادی که آموزش و پرورش، ردیف استخدامی در خواست کند، ردیف قرار دهد تا این نیروها، خلأ را پر کنند.

زرافشان تصریح کرد: در سال گذشته 35 هزار نیرو بازنشسته شدند و در سال 97-96 نیز 35 هزار نیرو بازنشسته می‌شوند که جایگزین کردن آنها با خروجی دانشگاه فرهنگیان و آزمون استخدامی، بخشی از طریق دوره چهارساله و بخشی نیز از ماده 28 و دوره یکساله تأمین می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز