معاون آموزشی وزیر علوم :

در نظام آموزشی کشور باید نگرش و رویکردی تحولی ایجاد شود

۱۳۹۶/۰۲/۱۶ - ۰۷:۴۳:۳۵
کد خبر: ۵۵۴۰۱۲
در نظام آموزشی کشور باید نگرش و رویکردی تحولی ایجاد شود
معاون آموزشی وزارت علوم تصریح کرد: در نظام آموزشی کشور نیازمند حرکت آموزشی تحولی هستیم و باید نگرش و رویکردی تحولی در این نظام ایجاد شود

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکترمجتبی شریعتی نیاسر در دومین همایش ملی آموزش عالی که با شعار "سرآمدی آموزش" برگزار شد، در جمع بندی مباحث مطرح شده در این همایش اظهار داشت: محتوای برنامه درسی در امر آموزش اثر گذار است و سال‌های زیادی این مسئله مورد بازنگری قرار نگرفته که باید به این امر توجه شود و در عمل این بازنگری را شاهد باشیم.

معاون آموزشی وزارت علوم با اشاره به اینکه علوم پایه در کشور مورد بی مهری قرار گرفته است، گفت: جوانان گرایش بیشتری به رشته‌های علوم انسانی و مهندسی دارند و اکنون کمتر از ۵ درصد دانشجویان در رشته‌های علوم پایه مشغول به تحصیل هستند که این مسئله نیز باید مورد بازنگری قرار گیرد.

دکترشریعتی نیاسر تاکید کرد: اگر در بخش آموزش تعاملی داشته باشیم می‌بینیم که شیوه‌های امروز همان روش‌های ۵۰ سال گذشته است، بنابراین باید تحولی در آموزش ایجاد کنیم تا کلاس‌های پویا برای دانشجویان برپا شود.

وی با اشاره به اینکه این همایش از منحصر به فرد‌ترین همایش‌های موجود در کشور است، گفت: مخاطبان این همایش عمدتاً استادان و مدیران در کسوت آموزش عالی کشور هستند.

معاونآموزشی وزیر علوم در ادامه گفت: مطالبی که در این همایش بیان شد باید مورد توجه مدیران قرار گیرد تا نگرش جدیدی در فعالیت‌های خود ایجاد کنند.

وی همچنین یادآور شد: سومین همایش ملی آموزش عالی، سال آینده با رویکرد نوین در دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز