وزیر تعاون از اختصاص ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال فارغ التحصیلان خبر داد

۱۳۹۶/۰۲/۲۵ - ۰۷:۰۱:۴۸
کد خبر: ۵۵۸۴۶۹
وزیر تعاون از اختصاص ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال فارغ التحصیلان خبر داد
وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی از تخصیص ۲۰هزار میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی برای سال ۹۶ خبر داد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر علی ربیعی در مراسم امضای قرارداد پرداخت وام به دانشجویان دوره دکترا که با حضور وزیر علوم، رئیس صندوق رفاه دانشجویان و مدیرعامل بانک توسعه تعاون برگزارشد گفت: برنامه های اشتغال وزارت کار در شورای عالی اشتغال مصوب شده و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی هم این برنامه ها را مصوب کرده است.

وی با بیان اینکه توسعه منابع انسانی یکی از مسایل جدی است که از سوی دولت تدبیر و امید پیگیری می شود افزود: بسیاری از دانش آموختگان دانشگاهی می توانند در قالب تعاونی ها فعالیت های خود را ساماندهی کنند.

وی ادامه داد: برنامه های اشتغال وزارت کار بر مبنای مزیت های منطقه ای و رسته های پر اشتغال در بخش های صنعت، کشاورزی، خدمات مولد، فناوری اطلاعات و ارتباطات شناسایی شده اند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به طرح (از کلاس تا کار) گفت: در این طرح امکان اتصال فارغ التحصیلان به بازار کار فراهم می شود.

دکتر ربیعی با اشاره به طرح 'یارانه تا کارانه' گفت: این طرح به شکل پایلوت در استان های گلستان، قزوین و کردستان اجرایی شد و در سال ۱۳۹۵ سامانه این طرح در استان های دیگر کشور راه اندازی و همچنین تامین اعتبار شد و از سال جاری در کشور اجرایی می شود.

 

 

نظر شما