رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی:

۹۰ درصد مشکلات آموزش استثنایی کشور در دولت یازدهم رفع شد

۱۳۹۶/۰۲/۲۶ - ۰۷:۴۲:۰۵
کد خبر: ۵۵۹۰۵۹
۹۰ درصد مشکلات آموزش استثنایی کشور در دولت یازدهم رفع شد
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به موفقیت های زیاد به دست آمده در این حوزه در دولت تدبیر و امید گفت: در این دولت بیش از 90 درصد مشکلات آموزش و پرورش استثنایی برطرف شد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، مجید قدمی در حاشیه آیین تجلیل از فرهنگیان مدارس استثنایی قم در خانه معلم شماره یک ، توسعه پوشش تحصیلی به ویژه در بخش آموزش تلفیقی را از جمله این موفقیت ها ذکر و اظهارکرد: بودجه سازمان نیز در مقایسه با دولت گذشته سه برابر شده و از 240 میلیارد ریال در سال 92 به 950 میلیارد ریال در سال 96 رسیده است.

وی با اشاره به الکترونیکی شدن شیوه ارایه خدمات سنجش دانش آموزان استثنایی در دولت یازدهم، افزود: رفع مشکلات سنوات ارفاقی فرهنگیان استثنایی به اعتبار بسیار بالایی نیاز داشت که 600 میلیارد ریال به این امر اختصاص پیدا کرد.

قدمی همچنین سه برابر شدن مسابقه های فرهنگی، ورزشی و هنری را از دیگر اقدام های انجام شده در حوزه آموزش و پرورش استثنایی کشور طی چهار سال اخیر عنوان کرد و افزود: از همه مهمتر مشکلات کتاب های درسی دانش آموزان استثنایی نیز در دولت تدبیر و امید بر طرف شد و دانش آموزان در این زمینه مشکل خاصی ندارند.

وی با اشاره به راه اندازی خدمات حمایتی ویژه دانش آموزان استثنایی برای نخستین بار در کشور در دوره دولت یازدهم افزود: تنها در بین سال های 94 تا 96، 70 میلیارد ریال در راستای تامین هزینه های دارویی، جراحی خدمات توانبخشی، واکر، ویلچر و عینک به صورت بلاعوض برای خانواده های دارای فرزند محصل در مدارس استثنایی پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: همین مساله برای خانواده ها جاذبه ایجاد کرد و باعث شد که آمار دانش آموزی این مدارس بیش از 20 هزار تن نسبت به دولت نهم و دهم افزایش پیدا کند.

معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین فراوانی دانش آموزان استثنایی کشور را نزدیک به 128 هزار تن برشمرد و افزود: یک هزار و 570 مدرسه استنایی در کشور وجود دارد که 24 هزار نیروی انسانی در آنها فعالیت می کنند.

قدمی، توسعه مراکز مشکلات ویژه یادگیری که فلسفه وجودی آنها پیشگیری از افت تحصیلی در مراکز عادی است، را از دیگر خدمات دولت تدبیر و امید دانست، و افزود: در حالی که کل مراکز یاد شده موجود در کشور در پایان دولت دهم تنها 196 مرکز بود، این مراکز هم اکنون به 550 مورد افزایش پیدا کرده است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به پنج برابر شدن بودجه سرویس مدارس استثنایی در دولت یازدهم افزود: این بودجه در سال 92 کمتر از 30 میلیارد ریال بود که هم اکنون به حدود 200 میلیارد ریال افزایش پیدا کرده است و پیش بینی می کنیم در مناطق محروم مشکلات را به طور ریشه ای برطرف کنیم، ولی در مناطق نیمه برخوردار خانواده ها همچنان باید مقداری از هزینه سرویس مدارس را پرداخت کنند، اما با این حال نسبت به چهار سال گذشته گام های بلندی برداشته شده است.

 

نظر شما