توسط محققان دانشگاه‌آزاد اسلامی واحد شاهرود صورت گرفت:

تهیه سولفات سدیم از ضایعات کارخانجات اسید

۱۳۹۶/۰۲/۲۷ - ۰۷:۰۷:۳۱
کد خبر: ۵۵۹۵۷۶
تهیه سولفات سدیم از ضایعات کارخانجات اسید
محققان دانشگاه‌آزاد اسلامی واحد شاهرود توانستند از ضایعات کارخانجات اسید وانجام فرآوری بر روی این ضایعات سولفات سدیم تولید کنند.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، امیرسامان قصابیان در خصوص طرح "تولید صنعتی سولفات سدیم" گفت: این طرح در حال حاضر به صورت پایلوت و کارگاهی به میزان 200 تن راه اندازی شده است.

امیرسامان قصابیان با بیان اینکه طراحی و اجرای این طرح توسط تیمی 7 نفره متشکل از فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی و دیگر دانشگاه ها صورت گرفته، افزود: سولفات سدیم به صورت عام از سنگ مرمر تولید می شود که خوشبختانه ما توانسته ایم با ساخت دستگاه هایی از ضایعات کارخانجات اسید و انجام فرآوری بر روی آن ها سولفات سدیم تولید کنیم.

وی در خصوص مصارف سولفات سدیم گفت: سولفات سدیم در مواد شوینده و صنایع کاغذی مورد استفاده قرار می گیرد، بطوریکه 30 درصد پودرهای شوینده و 18 درصد واکنش های صنعتی شامل سولفات سدیم است.

قصابیان با بیان اینکه راه اندازی خط اصلی این محصول بیش از 4 میلیارد هزینه دارد، گفت: راه اندازی خط اصلی این محصول در شورای اقتصاد دانش بینان دانشگاه‌آزاد اسلامی استان سمنان مطرح و مقرر شد تا دانشگاه‌آزاد اسلامی تا سقف 30 درصد در اجرای این طرح سرمایه گذاری کند.

وی همچنین پیشنهاد داد تا در راستای اسکان بیماران واحد گردشگری سلامت در واحدهای دانشگاه‌آزاد اسلامی راه اندازی شود.

 

نظر شما