معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش خبرداد:

درنظر گرفتن کف معدل، در هدایت تحصیلی دانش آموزان

۱۳۹۶/۰۳/۳۱ - ۱۱:۵۲:۱۵
کد خبر: ۵۷۶۲۲۹
درنظر گرفتن کف معدل، در هدایت تحصیلی دانش آموزان
معاون آموزش متوسطه وزیرآموزش و پرورش از در نظرگرفتن کف معدل، در هدایت تحصیلی دانش‌آموزان خبرداد وگفت: کف معدل در هدایت تحصیلی کمک می کند تا دانش آموزانی وارد رشته هایی شوند که توانایی ادامه تحصیل در آن رشته را داشته باشند.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، علی زرافشان در خصوص هدایت تحصیلی دانش‌آموزان، اظهارکرد: سال گذشته به دلیل اینکه مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش دیر ابلاغ شد موفق به تنظیم این دستورالعمل نشدیم اما امسال دستورالعمل هدایت تحصیلی به موقع تهیه و به استان ها ابلاغ شد ودر این دستورالعمل سعی شده تا چالش هایی که سال گذشته وجود داشت برطرف شود.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش اشاره کرد: یکی از این چالش ها این بود که برخی از دانش آموزان توانایی لازم را برای ورود به یک رشته ندارند و در پایان پایه دهم مجبور به تغییر رشته می شوند.

زرافشان عنوان کرد: برای اینکه این اتفاق امسال وجود نداشته باشد برای هر یک از رشته ها کف نمره‌ای درنظر گرفته شده که اگر دانش آموزی بخواهد در رشته ریاضی تحصیل کند نمره ریاضی 14 و نمره علوم تجربی او باید 13 باشد.

وی اضافه کرد: این کف معدل کمک می کند دانش آموزانی وارد رشته ها شوند که توانایی ادامه تحصیل در آن رشته را داشته باشند البته در آیین نامه‌ای که به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش رسیده امکان تغییر رشته برای دانش آموزان پیش بینی شده است.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: بر این اساس دانش آموزانی که در پایه دهم هستند براساس دستورالعمل آیین نامه مصوب شورای عالی اگر احساس کردند که رشته خود را باید تغییر دهند می‌توانند از طریق مدیریت آموزشگاه خود اقدام کنند.

 

نظر شما