معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم:

تصویب ۶ طرح کلان ملی در جلسه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری

۱۳۹۶/۰۴/۰۳ - ۰۷:۰۳:۰۹
کد خبر: ۵۷۷۴۱۰
تصویب ۶ طرح کلان ملی در جلسه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری
معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم گفت:در جلسه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری بررسی ۱۳ طرح کلان ملی انجام شد که ارزیابی ۸ طرح به پایان رسید و ۶ طرح پذیرفته شد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر وحید احمدی درخصوص مصوبات بیست و یکمین جلسه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) با اشاره به اینکه در این جلسه مصوب شد از مجموع طرح‌های کلان ملی تعدادی که دارای اولویت بودند تامین اعتبار شوند گفت: همچنین طرح‌هایی که فاقد اولویت بودند مختومه اعلام شدند و ۱۳ طرح برای بررسی مجدد انتخاب شدند.

وی افزود: این ۱۳ طرح کلان ملی با همکاری شورای عتف و سازمان برنامه و بودجه مجدد بررسی شدند که ارزیابی ۸ طرح به پایان رسید و ۵ طرح همچنان باقی است.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم عنوان کرد: از مجموع ۸ طرح ارزیابی شده تعداد ۶ طرح تایید شدند و ۲ طرح مختومه اعلام شد.

دکتر احمدی اظهار داشت: کل اعتبارات مورد نیاز طرح‌های کلان ملی هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان است که ۵۲ درصد این اعتبار سهم سفارش‌دهندگان و ۴۸ درصد سهم شورای عتف است.

وی خاطرنشان کرد: در جلسه شورای عتف مصوب شد سازمان برنامه و بودجه سازوکار لازم برای تامین منابع مورد نیاز طرح‌های کلان ملی را تهیه کنند.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم با بیان اینکه مدت زمان فعالیت اعضای حقیقی کمیسیون‌های تخصصی شورای عتف ۲ سال است، تاکید کرد: در این جلسه تصویب شد تا این زمان به ۴ سال افزایش یابد.

دکتر احمدی با اشاره به اینکه هیئت امنای شورای عتف متشکل از اعضای شورای عالی عتف است، گفت: تشکیل کمیته‌ای متشکل از برخی از اعضای هیئت امنا به عنوان کمیته‌ای برای اجرای مصوبات این شورا از دیگر مصوبات شورای عتف بود.

وی خاطرنشان کرد: این کمیته متشکل از وزرای علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دفاع و آموزش و پرورش، رئیس سازمان برنامه و بودجه و معاون علمی و فناوری رئیس جمهور است.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم اظهار داشت: با تشکیل این کمیته مصوبات اجرایی شورای عتف پیگیری می‌شود که در این راستا و قبل از اجرای مصوبات بایستی از معاونت حقوقی ریاست جمهوری نیز استعلامات مربوطه انجام شود.

دکتر احمدی با بیان اینکه مناطق ویژه علم و فناوری درخواست توسعه مشوق‌های مالی و معنوی را داشتند افزود: لایحه مشوق‌های مناطق ویژه علم و فناوری در کمیسیون‌های تخصصی شورای عتف تهیه شده و مقرر شد این لایحه از طریق وزیر علوم به هیئت وزیران ارائه شود.

وی تصویب اساسنامه سازمان عامل منطقه ویژه علم و فناوری اصفهان را نیز از دیگر مصوبات شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری عنوان کرد و گفت: همچنین در این جلسه مصوب شد تا کارگروهی متشکل از وزرای علوم و بهداشت، معاون علمی و فناوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه، گزارش عملکرد دستگاه‌های اجرایی در نحوه هزینه‌کرد اعتبارات تحقیقاتی تهیه شود و به مجلس شورای اسلامی ارائه شود.

دکتر احمدی تاکید کرد: همچنین تصویب شد سازمان برنامه و بودجه مانند سال‌های گذشته برای دستگاه‌هایی که در تدوین این گزارش همکاری نکرده اند ۲۰ درصد کاهش تخصیص به عنوان جریمه در نظر گیرد.

وی در خاتمه تصریح کرد: سازمان برنامه و بودجه برای تشویق دستگاه‌هایی که در این خصوص همکاری داشته‌اند نیز تا ۱۰ درصد تخصیص اعتبار در نظر خواهد گرفت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز