نشست رئیس دانشگاه فردوسی مشهد با وزیر علوم اقلیم کردستان عراق

۱۳۹۶/۰۵/۰۴ - ۰۷:۱۰:۰۱
کد خبر: ۵۹۱۶۳۴
نشست رئیس دانشگاه فردوسی مشهد با وزیر علوم اقلیم کردستان عراق
دکترمحمد کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد از آمادگی این دانشگاه برای ارائه دستاوردهای علمی و پژوهشی به دانشگاه های اقلیم کردستان خبرداد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، در ادامه سفر رئیس دانشگاه فردوسی مشهد به کشور عراق برای بررسی گسترش روابط علمی با دانشگاه های این کشور، این هیئت با دکتر گوران وزیر علوم اقلیم کردستان عراق دیدار و در خصوص گسترش همکاری های دانشگاه فردوسی مشهد با دانشگاه های این اقلیم با ایشان گفتگو کردند.

دکترکافی دراین دیدار پیشرفت دانشگاه های ایران در تولید علمی و نیز شتاب حرکت علمی را خوب و ممتاز در سطح منطقه و بین الملل معرفی کرد و با معرفی جایگاه بین المللی دانشگاه فردوسی مشهد آمادگی این دانشگاه را برای ارائه دستاوردهای علمی و پژوهشی خود به دانشگاه‌های اقلیم کردستان عراق اعلام کرد و گفت: دانشگاه های کشورهای منطقه می‌توانند در حوزه علم و فناوری با یکدیگر همکاری های مناسبی داشته باشند.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد بر ضرورت تبدیل دانشگاه‌های اقلیم کردستان عراق از دانشگاه‌های نسل اول یا آموزش محور ودانشگاه های نسل دوم یا پژوهش محور به دانشگاه‌های نسل سوم یا کارآفرین تاکید کرد و به تجربه موفق دانشگاه فردوسی مشهد دراین خصوص بویژه در بخش مراکز رشد یادآور شد و آمادگی دانشگاه فردوسی مشهد را برای ارائه این تجربه‌ها و دستآوردها اعلام کرد.

دکترگوران وزیرعلوم اقلیم کردستان عراق از دانشگاه فردوسی مشهد برای حمایت از گسترش زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه‌های اقلیم کردستان عراق ازجمله برگزاری دوره‌های دانش‌افزایی استادان تقدیر کرد و گفت: از دانشگاه فردوسی مشهد در خواست می کنم در همه حوزه‌های علم و فناوری خصوصاً زبان فارسی همکاری‌های بیشتری با دانشگاه های اقلیم کردستان عراق داشته باشد.

در ادامه وزیرعلوم اقلیم کردستان عراق با تأیید سخنان رئیس دانشگاه فردوسی مشهد نیاز دانشگاه‌های امروز اقلیم کردستان عراق را به رشته‌های فنی و علوم کاربردی دانست و از توسعه روابط در بخش‌های کشاورزی، آبیاری و دامپزشکی استقبال کرد.

گفتنی است دراین دیدار عبادی سرکنسول ایران در اربیل، دکترهاشمی معاون آموزشی دانشگاه و دکتر قبول رئیس مرکز بین المللی آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان دانشگاه فردوسی مشهد نیز حضور داشتند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز