معاون پرورشی و فرهنگی وزیرآموزش وپرورش:

نهادینه شدن فرهنگ قرآنی جامعه را در مسیر تکامل قرار می دهد

۱۳۹۶/۰۵/۰۹ - ۰۶:۵۷:۵۷
کد خبر: ۵۹۳۶۲۵
نهادینه شدن فرهنگ قرآنی جامعه را در مسیر تکامل قرار می دهد
معاون پرورشی و فرهنگی وزیرآموزش وپرورش، گفت: جامعه ای مسیر تکامل را طی می کند که فرهنگ قرآنی درآن نهادینه شود.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، مهدی فیض در همایش تخصصی بررسی مسائل اساسی فراروی اجرای منشور توسعه فرهنگ قرآنی که در اردوگاه تربیتی شهید باهنر تهران برگزار شد، با اشاره به احادیثی از مولای متقیان حضرت علی(ع)، اظهارکرد: زمانی می توان گفت، فرهنگ قرآنی بر جامعه حاکم شده و توسعه قرآنی به ثمر رسیده، که جوان بتواند بگوید مسائل جدید مطرح شده در جامعه مطابق با آموزه های قرآنی است یا خیر؛ بنابراین، باید فاصله فعالیت های قرآنی در جامعه با آنچه در اهداف کلان آموزش وپرورش تعیین شده را مشخص کنیم و برای تحقق آن اهداف، بیش از پیش تلاش کنیم.

وی افزود: فعالیت های قرآنی در3 محور، هماهنگ سازی، فرهنگ سازی و نظام سازی مسیر تکامل را طی می کند و دراین راستا، اجرای طرح پایش قرآنی از دستگاه‌های مختلف به طی بهتر این مسیر، کمک می کند.

فیض ‌تصریح کرد: اگر قرآن در جامعه توسعه یابد و فرهنگ قرآنی موضوعیت پیدا کند، جامعه در مسیر تکامل قرار خواهد گرفت.

وی گفت: طرح تأسیس و استقرار مرکز توسعه قرآن در ستاد وزارتخانه و درکنار دیگر معاونت ها، در کمیسیون توسعه قرآنی مصوب شده است، وامید است  هرچه سریع تر به تصویب برسد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیرآموزش وپرورش، خاطرنشان کرد: تشکیل نشست‌های قرآنی با هدف بررسی وضعیت موجود فعالیت‌های قرآنی و اعلام نارضایتی از آن، در راستای تلاش بیشتر برای ارتقای این فعالیت هاست، چرا که به تعبیرمولا علی(ع)، مؤمن نباید از عملکرد خود راضی باشد، بلکه باید همواره بر تلاش خود بیفزاید

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز