سید محسن حسینی مقدم :

تدوین نظام جامع آموزش های فنی و حرفه ای با افق پنج ساله

۱۳۹۶/۰۵/۲۱ - ۰۷:۰۹:۱۱
کد خبر: ۵۹۸۷۰۶
تدوین نظام جامع آموزش های فنی و حرفه ای با افق پنج ساله
مدیرکل دفتر آموزش فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش از تدوین نظام جامع آموزش های فنی و حرفه ای با افق پنج ساله خبرداد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا ،سید محسن حسینی مقدم در جمع روسای ادارات فنی و حرفه و کاردانش سراسر کشور در مشهد گفت: زمان زیادی برای استقرار سه پایه تحصیلی آموزش فنی و حرفه ای دوره دوم متوسطه در نظام آموزشی کشور نیاز است و همه همکاران در سطح کشور تلاش ویژه خود را برای انجام این مهم آغاز کرده اند.

مدیرکل دفتر آموزش فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش اظهارکرد: نگاه ما در برگزاری جشنواره ها با توجه به تغییر محتوای سرفصل های کتب درسی در حوزه فنی و حرفه ای باید تغییر اساسی پیدا کند.

وی با اشاره به فرآیند هدایت تحصیلی عنوان کرد: با توجه به تنش‌های خاص جریان هدایت تحصیلی از سال گذشته برای کنترل هدایت تحصیلی شورای سیاست گذاری در سطح معاون وزیر تشکیل و زمان زیادی صرف بررسی و تجزیه و تحلیل این فرآیند شد و قالب فعلی هدایت تحصیلی کارآمد ترین قالب، در شرایط فعلی است.و اگر چه بنابر سند تحول بنیادین جریان هدایت تحصیلی باید از دوره ابتدایی آغاز گردد اما در شرایط فعلی بایستی برای آنچه که در حال اجراست برنامه ریزی شود.

مدیرکل دفتر آموزش فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: سهم فنی و حرفه ای تا امروز از تعداد ثبت نام های سامانه سناد 15 درصد بوده است که براساس آنچه اسناد بالادستی مشخص کرده اند این سهم باید امسال به سقف 38 درصد در پایه های دهم و یازدهم برسد.

حسینی مقدم آغاز اجرایی شدن سند تحول بنیادین به عنوان قانون اساسی آموزش و پرورش را از آموزش های فنی وحرفه دانست و تصریح کرد:گرچه تغییر ممکن است با مقاومت روبرو باشد اما براساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش و ابلاغ رئیس جمهور این تغییر بایستی انجام شود و کاستی ها به مرور زمان برطرف شود.

وی از تدوین نظام جامع آموزش های فنی و حرفه ای خبر داد و اظهارکرد: از ابتدای سال با دستور وزیر آموزش و پرورش و مصوبه شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش نظام جامع برنامه آموزش های فنی و حرفه ای با نگاه به اسناد بالادستی با افق پنج ساله تدوین شده است و در حال بازنگری است

 

نظر شما