دکترمحمد روشن خبر داد:

اعلام نظر شورای نگهبان درخصوص لایحه مقابله با تقلب در تولید آثار علمی

۱۳۹۶/۰۵/۲۵ - ۰۷:۳۹:۳۸
کد خبر: ۶۰۰۷۴۱
اعلام نظر شورای نگهبان درخصوص لایحه مقابله با تقلب در تولید آثار علمی
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم گفت: شورای نگهبان درخصوص لایحه مقابله با تقلب در تولید آثار علمی نظر خود را اعلام کرد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکترمحمد روشن با اشاره به لایحه پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی اظهار داشت: این لایحه، مصوب جلسه ۲۸ تیرماه ۱۳۹۶ مجلس شورای اسلامی، در جلسه ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفته و نظر شورای نگهبان دراین خصوص اعلام شد.

وی به نظر شورای نگهبان در خصوص این لایحه اشاره کرد و افزود: در نظر شورای نگهبان در خصوص این لایحه آمده است، در تبصره ۹، با توجه به عبارت تبصره، این ایهام وجود دارد که حوزه‌های علمیه نیز زیرنظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هستند که لازم است در این خصوص رفع ابهام شود، تا اظهارنظر ممکن شود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم در ادامه گفت: با این وصف بخش های اساسی و مهم مرتبط با وظایف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از خدشه مصون مانده است.

دکتر روشن گفت: اکنون کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی نیز اقدام به اصلاح عبارتی کرده و نام حوزه های علمیه را به ابتدای متن منتقل تا شبهه شورای محترم نگهبان رفع شود.

وی افزود: در گفت‌وگویی که با آقای دکتر اللهیارملکشاهی رئیس محترم کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی داشتم، تصمیم گرفته شد این اصلاحیه برای صحن مجلس ارسال شود تا در هفته آینده در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.

گفتنی است وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با مشارکت وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همکاری وزارت دادگستری، در حال تدوین آیین‌نامه اجرایی لایحه مقابله با تقلب در تولید آثار علمی و تقدیم آن به هیئت وزیران است.

 

نظر شما