رئیس دفتر مقام معظم رهبری:

مدرسه اولین رکن در پیشبرد علمی است

۱۳۹۶/۰۷/۰۵ - ۰۷:۱۲:۱۶
کد خبر: ۶۱۸۱۶۴
مدرسه اولین رکن در پیشبرد علمی است
رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه ترویج علم و دانش‌اندوی یکی از اهداف دین مقدس اسلام است، گفت: باید همه امکانات برای پیشبرد علم فراهم باشد و اولین رکن پیشرفته علم ایجاد مدرسه است.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا،‌ آیت الله محمدی گلپایگانی در حاشیه مراسم افتتاح 130 مدرسه بنیاد برکت با اشاره به اهمیت علم در اسلام ،اظهار داشت: ترویج علم و دانش‌اندوزی یکی از اهداف مقدس دین اسلام است.

وی ادامه داد: در جهان امروز ابزار دانش‌اندوزی با گذشته خیلی فرق دارد و باید ابزار آن وجود داشته باشد و همه امکاناتی که برای پیشبرد علم لازم است فراهم باشد.

رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه اولین رکن در علم‌آموزی ایجاد مدرسه است، گفت: مدرسه کانون دانش‌اندوزی است اما در کنار آن معلمان فرهیخته،‌ باسواد و متخصص یک دانش‌آموز را تربیت می‌کند و این نیاز امروزه کشور است.

آیت‌الله محمدی گلپایگانی یادآور شد: وضعیت برجستگی دانش‌آموزان و استادان ما نسبت به قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست و دلیل آن نیز همین خروجی‌هایی است که وجود دارد که در همه رشته‌های نظامی،‌ غیرنظامی و دانش‌بنیان که وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: در این خصوص ترقیات زیادی داشته‌ایم و در دنیا نام‌آور شده‌ایم اما نباید به آنچه داریم اکتفا کنیم و باید مدارج را طی کنیم تا دست نیازمان به سمت دشمنان دراز نباشد.

 

نظر شما