ارائه ۵۰ محصول نانو واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در دهمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو

۱۳۹۶/۰۷/۱۶ - ۰۷:۰۶:۱۲
کد خبر: ۶۲۱۷۹۵
ارائه ۵۰ محصول نانو واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در دهمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو
منتخبان واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی با ارائه حدود 50 محصول در حوزه‌های مختلف فناوری نانو در دهمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو حضور یافتند.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دهمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو که از روز گذشته 14 مهر در نمایشگاه بین المللی تهران افتتاح شده، تا 17 مهر ماه دایر است. در این نمایشگاه ۱۰۰ شرکت داخلی و خارجی در زمینه تولید فناوری نانو حضور دارند که ۴۳ درصد از شرکت ها با محصولات جدید و یا برای اولین بار در نمایشگاه حاضر شده اند.

دهمین نمایشگاه فناوری نانو میزبان 300 محصول شناسنامه‌دار از 157 شرکت است که علاوه بر شرکت‌های بین المللی، ۸ دانشگاه بزرگ داخلی دارای زیرساخت‌های فناوری نانو و ۱۴ آزمایشگاه ارائه دهنده خدمات فناورانه حضور دارند. همچنین در این دوره ۲۵ طرح نوآورانه که در مسیر تجاری سازی قرار دارند، حضور خواهند داشت.

بخش دانشگاهی دهمین نمایشگاه فناوری نانو امسال میزبان 8 دانشگاهی است که در این حوزه حرفی برای گفتن دارند. همچنین در این نمایشگاه پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد با 6 غرفه و انجمن‌ها نیز با 4 غرفه حضور دارند.

در غرفه دستاوردهای پژوهشی دانشگاه‌ها، پایان‌نامه‌هایی که مبتنی‌بر نیاز صنعت تعریف و تالیف شده‌‌اند و در نهایت به یک دستاورد رسیده‌اند، عرضه شده است. در طول نمایشگاه صاحبان 45 اثری که عرضه شده، در نمایشگاه حاضر و درباره تحقیقات خود با سرمایه‌گذاران و بازدیدکنندگان صحبت می‌کنند.

دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه‌های صنعتی امیرکبیر، صنعتی شریف، علم و صنعت ایران، الزهراء، صنعتی اصفهان، فردوسی مشهد و یزد 8 دانشگاه شرکت کننده در این نمایشگاه هستند.

نماینده دانشگاه آزاد اسلامی در این نمایشگاه، واحد تهران مرکزی است که در کنار این واحد، منتخبی از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی که در حوزه نانو فعالیت دارند، با ارائه حدود 50 محصول در حوزه‌های مختلف فناوری نانو در این نمایشگاه حضور دارند.

در مقایسه با سایر دانشگاه‌های حاضر در این نمایشگاه، دانشگاه آزاد اسلامی تنها غرفه دانشگاهی است که بیشترین محصولات نانو را عرضه کرده است. در حالی که در دیگر غرفه‌های دانشگاهی اکثراً خدماتی که در حوزه نانو ارائه می‌دهند و نیز تحقیقات تئوری انجام شده خود را در این حوزه رونمایی کرده‌اند.

پدهای ترمیم‌کننده زخم، پد جاذب آنتی باکتریال، فیلتر هوشمند نانوتیوپ کربنی، نانو ماسک تنفسی، کیسه‌های هوشمند، نانو الیاف کامپوزیتی، سلولزی میکروبی، سنتز سبز نانو ذرات اکسید (برای اندازه‌گیری گلوکز خون)، نانو زخم‌پوش ضدباکتری و ضدعفونت،‌ اسکمله‌های لوله‌ای،‌ نانو سنسورهای PH، کامپوزیت اپوکسی،‌ کاتالیست هتروژن، رنگ پودری رادار گریز،‌ نانو کربن فعال و جاذب کتیوسان، گوتیت تنها تعدادی از محصولات عرضه‌شده از سوی دانشگاه آزاد اسلامی در دهمین نمایشگاه فناوری نانو است.

بعد از دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاهی که بیشترین دستاوردهای خود را به نمایش گذاشته است، دانشگاه صنعتی امیر کبیر است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز