صادق صادق پور:

شناسایی و جذب بیش از ۷ هزار و ۶۰۰ دانش آموز بازمانده از تحصیل توسط راهبران آموزشی

۱۳۹۶/۰۷/۲۴ - ۰۶:۴۱:۲۸
کد خبر: ۶۲۵۱۲۸
شناسایی و جذب بیش از ۷ هزار و ۶۰۰ دانش آموز بازمانده از تحصیل توسط راهبران آموزشی
مدیرکل دفتر آموزش دبستانی وزارت آموزش و پرورش از شناسایی و جذب 7 هزار و 662 دانش آموز بازمانده از تحصیل توسط راهبران آموزشی و تربیتی در سال تحصیلی 96-95 خبر داد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، صادق صادق پور با اشاره به پراکندگی و صعب العبور بودن بسیاری از مناطق روستایی و عشایری گفت: در کشور ما بیش از 9 هزار و 440 روستا وجود داردکه با وجود کلاس های تک پایه و چند پایه تا قبل از سال تحصیلی 96-95 از سوی هیچ مسئولی مورد بازدید و سرکشی قرار نگرفته بود اما در سال تحصیلی گذشته برای اولین بار توسط راهبران آموزشی و تربیتی  به طور مستمر در طول سال مورد بازدید قرار گرفتند و در رفع برخی از مشکلاتشان اقدام شد.

وی از آموزش رایگان 265 هزار اولیای دانش آموزان روستایی در قالب10 هزار و 404 کلاس آموزش خانواده توسط راهبران آموزشی و تربیتی خبرداد و تصریح کرد: افزایش آمار قبولی در پایه اول درخرداد ماه96 در24استان کشور از نتایج عملکرد مناسب راهبران آموزشی وتربیتی است بنابراین تلاش می کنیم در سال تحصیلی جاری نیز عرصه فعالیت راهبران آموزشی را توسعه دهیم.

صادق پور خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی گذشته 26 هزار و 368 دانش آموز با نیازهای ویژه توسط راهبران آموزشی در مناطق روستایی و عشایری شناسایی و خدمات آموزشی ویژه آنها ارائه شد.

مدیرکل دفتر آموزش دبستانی وزارت آموزش وپرورش خاطرنشان کرد: با هدف تقویت مقوله‌هایی مانند ایثار، سخت کوشی و فداکاری، معلمان فعال، زحمتکش و گمنام مدارس روستایی و عشایری توسط راهبران آموزشی وتربیتی شناسایی وجهت تقدیر از آنان به ادارات آموزش وپرورش مربوطه معرفی شدند.

وی افزود: عدم وجود زیرساخت‌های لازم جهت فعالیت راهبران، وجود معلمان کم تجربه روستایی، وجودکلاس های چند پایه، عدم به روز رسانی دوره های ضمن خدمت، عدم وجود سامانه جامع برای نظارت و کم توجهی به استانداردهای لازم در تشکیل کلاس های چند پایه از جمله چالش های حوزه کاری راهبران آموزشی و تربیتی است.

صادق پور از تخصیص 3 هزار راهبر آموزشی و تربیتی به استان‌ها خبرداد و اظهارکرد: توجه به روش‌های نوین تدریس، جلب مشارکت‌های درون و برون سازمانی با هدف کیفیت بخشی به آموزش و پرورش، تلاش برای ایجاد پست سازمانی راهبران آموزشی و تربیتی و استفاده از روش‌های نوین تدریس درکلاس‌های چندپایه از جمله برنامه دفترآموزش دبستانی در سال تحصیلی جاری است. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز