راه اندازی یکی از مدارس اسلام آباد ظرف ۲۴ ساعت آینده

۱۳۹۶/۰۸/۰۳ - ۰۶:۵۹:۵۲
کد خبر: ۶۲۸۹۸۲
راه اندازی یکی از مدارس اسلام آباد ظرف ۲۴ ساعت آینده
بازرس ویژه وزیر آموزش و پرورش که شب گذشته عازم ارومیه شد، از راه اندازی یکی از مدارس تخریب شده اسلام آباد تا 24 ساعت آینده خبر داد و گفت: مدرسه دیگری هم که به شدت آسیب دیده است از امروز بازسازی خود را آغاز می کند و تا 10 روز دیگر آماده فعالیت است. همچنین امنیت در اسلام آباد برقرار است.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، حسین بزرگی زاده،  اظهارکرد: اکنون شرایط در این شهرستان قابل کنترل است. در مدرسه ای که به شدت آسیب دیده، همکاران فرهنگی چند ساعتی محبوس شده بودند که این موضوع باعث آسیب دیدن آن ها از نظر روحی شده است.

بازرس ویژه وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: به محض اینکه وزیر آموزش و پرورش بنده را به عنوان بازرس ویژه در این حادثه خواندند به استان آمدم و شرایط پیش آمده را مورد بررسی قرار دادم.

 وی با بیان اینکه اکنون شرایط در این شهرستان تثبیت شده و آرامش و امنیت برقرار است، ادامه داد: در این حادثه 2 مدرسه آسیب دیده و دچار حریق شده است که یک مدرسه آن ظرف 24 ساعت آینده به طور کامل راه اندازی و مشغول به فعالیت خواهد شد.

بازرس ویژه وزیرآموزش و پرورش افزود: برای راه اندازی مدرسه دیگری که دچار آسیب شده است زمان یک هفته تا 10 روز لازم است باید شورای تامین استان در این خصوص تصمیم گیری کند.

 بزرگی زاده همچنین دلیل بروز این اتفاق را بیان و اضافه کرد: این موضوع به دلیل مسایل اقلیمی صورت گرفته است. اسلام آباد ارومیه هم کردنشین و هم سنی نشین دارد لذا این افراد به دنبال ایجاد موضوعی بودند که خوشبختانه با همکاری آموزش و پرورش، نیروی انتظامی و سپاه کنترل شد و دامنه این موضوع پراکنده نشد.

بازرس ویژه وزیرآموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که تکلیف دانش آموزان این مدرسه چه می شود؟، بیان کرد: شورای تامین استان اجازه ادامه فعالیت به این مدرسه را نداده است و از امروز بازسازی آن آغاز خواهد شد.

 وی در پاسخ به این سوال که آیا تا زمان ساخت مجدد این مدرسه دانش آموزان در منزل می مانند؟، عنوان کرد: مدرسه ای که شدت آسیب دیدگی کمی داشته است با 900 دانش آموز به فعالیت خود ادامه می دهد اما مدرسه دیگر با هزار و 400 دانش آموز در 2 شیفت کاری نیاز به بازسازی مجدد دارد و دانش آموزان آن مدرسه تا زمان بازسازی باید صبر کنند.

 

نظر شما