مهرزاد حمیدی:

پایه گذاری همه مسابقات قهرمانی در مدرسه انجام می شود

۱۳۹۶/۰۸/۰۳ - ۰۷:۰۵:۲۵
کد خبر: ۶۲۸۹۸۴
پایه گذاری همه مسابقات قهرمانی در مدرسه انجام می شود
معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش گفت: پایه گذاری همه مسابقات قهرمانی در مدرسه می شوند.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، مهرزاد حمیدی مدرسه محوری را جزو سیاست‌های اصلی واساسی معاونت تربیت بدنی و سلامت برشمرد و اظهارکرد: همانطور که در سند تحول بنیادین و همچنین در برنامه های ارائه شده وزیرآموزش و پرورش به مجلس شورای اسلامی آمده است برای تحقق مدرسه محوری همه فعالیت‌های ورزشی باید در سطح مدرسه  انجام شود .

وی افزود: سیزده میلیون دانش آموز تنها جامعه هدف مانیستند، بلکه، مدرسه به عنوان یک ماوای حرکت فعالیت‌های ورزشی، توسعه و اشاعه ورزش در جامعه را دنبال می کند .

حمیدی تصریح کرد: المپیاد درون مدرسه ای، کانون ورزشی درون مدرسه ای، حیاط پویای ورزش صبحگاهی و حتی مسابقات مدرسه قهرمان نیز با محوریت مدرسه برگزار می شود. بنابراین مسابقات قهرمانی کشور ریشه در مدرسه دارد ودرآنجا پایه گذاری می شوند .

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیرآموزش و پرورش خاطر نشان کرد: در راستای تحقق سیاست مدرسه محوری که وزیر محترم با جدیت آن را در دستورکاروزارتخانه قرار داده است؛ اجرای مسابقات مذکور به مدرسه واگذاره شده واز سوی ستاد هیچ نوع فعالیت ورزشی به مدیران مدارس توصیه نمی شود بلکه خود مدیران رشته های ورزشی متناسب با شرایط مدرسه را انتخاب می کنند .

وی ادامه داد: 107 هزار مدرسه هرکدام با مقتضیات مکانی،امکانات و علائق دانش آموزان رشته های مورد نظر را انتخاب و درَآن رشته فعالیت و در مسابقات حضور پیدا می کند .

حمیدی افزود: همانطور که در کتاب های تربیت بدنی آمده است مدارس می توانند در رشته های ورزشی بومی ومحلی فعالیت کنند. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز