دکتر هاشمی:

انتخاب مناسب دولت با واکنش مثبت مجلس، سبب اعتلای آموزش عالی می‌شود

۱۳۹۶/۰۸/۰۳ - ۰۷:۱۵:۳۷
کد خبر: ۶۲۸۹۸۷
انتخاب مناسب دولت با واکنش مثبت مجلس، سبب اعتلای آموزش عالی می‌شود
دکتر سیدضیاء هاشمی، سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: امیدوارم تصمیم مناسب دولت در ارائه پیشنهاد وزیر علوم با واکنش مثبت مجلس شورای اسلامی مواجه شده و سبب اعتلای آموزش عالی کشور شود.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر هاشمی درخصوص معرفی دکتر منصور غلامی به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کابینه دوازدهم، اظهار داشت: خوشحال هستم از اینکه دولت پس از حدود دو ماه به جمع‌بندی رسید و تصمیم گرفت.

وی با اشاره به اینکه دکتر منصور غلامی گزینه پیشنهادی دولت، یکی از دوستان و همکاران بنده بوده و از مدیران باسابقه آموزش عالی در کشور است تصریح کرد: دکتر غلامی سابقه علمی بسیار روشنی دارد و بسیاری از مدیران عرصه آموزش عالی کشور، وی را به خوبی می‌شناسند.

دکتر هاشمی خاطرنشان کرد: امیدوارم این تصمیم دولت و واکنش شایسته و مناسب مجلس شورای اسلامی بتواند در جهت رشد و اعتلاای آموزش عالی، آثار شایسته‌ای را بر جای بگذارد.

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: انتظار می‌رود تا تمامی دانشگاهیان، استادان و دانشجویان با رویکرد همدلانه نسبت به تصمیم دولت، تحلیلی دقیق از وضعیت دولت داشته باشند.

وی با بیان اینکه رئیس جمهوری نسبت به توانمندی‌های استادان، دانشگاهیان و مدیران این عرصه اشراف کامل دارد و حتماً در تصمیم‌گیری خودشان نسبت به این موارد غافل نبودند، افزود: مجلس شورای اسلامی جایگاه بسیار رفیعی در کشور دارد و امیدوارم همدلی مجلس شورای اسلامی، سبب ارتقا و رشد علمی کشور در سال‌های پیش رو شود.

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: قوه مجریه و مقننه در کنار قوه قضائیه قرار دارند تا کشور پیشرفت داشته و در اعتلای آموزش عالی نیز نقش تعیین کننده‌ای داشته و دارد.

دکتر هاشمی خاطرنشان کرد: معتقدم آموزش عالی کشور نیاز به مدیریت مقتدر و علمی دارد. بنابراین، این امر نیاز به همدلی و اخوت دارد تا با مشارکت همگان چشم‌انداز مناسبی برای آموزش عالی کشور ترسیم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین برای تمامی همکارانم آرزوی بهروزی دارم و امیدوارم دکتر غلامی نیز در این عرصه پیشرو توفیق خدمت هر چه بیشتر به نظام را داشته باشند.

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، یادآور شد: اینکه دکتر غلامی آمادگی خود را برای تصدی چنین مسئولیتی اعلام کرده بسیار حائز اهمیت است.

وی اظهار داشت: بنده افتخارم این است که عضوی از خانواده آموزش عالی هستم و مفتخرم به عنوان یک معلم جامعه شناسی در دانشگاه تهران تدریس می‌کنم و در هر موقعیتی قرار گیرم، کماکان به عنوان معلم در خدمت دانشجویان و دانشگاهیان خواهم بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز