مهرزاد حمیدی:

اختصاص ۵۱۰ میلیارد ریال برای تامین تجهیزات ورزشی مدارس کشور

۱۳۹۶/۰۸/۰۷ - ۰۷:۰۷:۰۸
کد خبر: ۶۳۰۳۲۸
اختصاص ۵۱۰ میلیارد ریال برای تامین تجهیزات ورزشی مدارس کشور
معاون تربیت بدنی و سلامت وزیرآموزش و پرورش گفت: 510 میلیارد ریال در سال تحصیلی 97-96 به تجهیزات ورزشی مدارس کشور اختصاص یافت.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، مهرزاد حمیدی افزود: یکی از مولفه‌های بسیار مهم در افزایش فعالیت‌های ورزشی در مدارس را موضوع توسعه زیرساخت‌های ورزشی در مدارس تشکیل می دهد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیرآموزش و پرورش اظهارکرد: امسال از محل اعتبارات تربیت‌بدنی و اعتبارات ارزش افزوده، اعتبار مناسبی برای تجهیز مدارس جذب کردیم.

وی با اشاره به اینکه نباید هیچ مدرسه‌ای تا پایان سال تحصیلی 97-96 بدون وسایل ورزشی باشد، خاطر نشان کرد: این موضوع را با جدیت بررسی و دنبال می کنیم تا وسایل ورزشی مورد نیاز مدارس را تامین کنیم که به مرور این بودجه اختصاص داده می شود.

وی تصریح کرد: در سال تحصیلی 97-96 به دنبال افزایش هرچه بیشتر فعالیت‌های حرکتی دانش ‌آموزان هستیم تا به این ترتیب شادابی، نشاط و سلامت آینده‌سازان این مرز و بوم را هر چه بیشتر تامین کنیم که این امر با برنامه‌ریزی‌های مختلف نظیر ادامه پرقدرت المپیاد ورزشی مدارس، ارتقای کیفی درس تربیت بدنی در تمامی پایه‌ها، افزایش ساعات زنگ ورزش در طول هفته و همچنین اجرای ورزش در خارج از زمان مدرسه در حال پیگیری است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیرآموزش و پرورش با تاکید بر اهمیت آموزش مهارت‌های ورزشی و نقش آن در فراگیری درست مهارت‌های ورزشی در میان دانش‌آموزان، اضافه کرد: آموزش مهارت‌های ورزشی از طریق دو کانال که شامل درس تربیت ‌بدنی که به دنبال ارتقای کیفی آن هستیم و آموزش ضمن خدمت معلمان تربیت ‌بدنی در سطح وسیع را در دست اجرا داریم.

حمیدی یادآور شد: در کشور 107 هزار مدرسه با سی هزار معلم تربیت بدنی داریم.

وی یکی دیگر از مولفه‌های بسیار مهم در افزایش فعالیت‌های ورزشی در مدارس را موضوع توسعه زیرساخت‌های ورزش ذکر کرد وادامه داد: در سال 92 با 22 میلیارد بدهکاری این حوزه را تحویل گرفتم اما امروز ردیف اعتباری تربیت بدنی در برنامه ششم 113 میلیارد تومان است.

وی گفت: امسال 100 طرح ورزشی با اعتبار 140 میلیارد تومان با هدف توسعه زیر ساخت های ورزشی در مدارس تکمیل می شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیرآموزش و پرورش خاطرنشان کرد: همه برنامه‌ها و فعالیت‌های حوزه تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش همسو و هم‌امتداد با سند تحول بنیادین است.

حمیدی بیان کرد: تبدیل سند تحول بنیادین به عملبات نیازمند کار تیمی و ملی است و باید همه ما در این راستا تلاش کنیم.

وی با اشاره به اینکه حوزه تربیت بدنی و سلامت برنامه‌ها، مفاهیم و آموزه‌های خود را از سند تحول بنیادین گرفته است، ادامه داد: میثاق ما پایبندی به سند تحول، ترجمه مفاهیم و آموزه‌های آن و تبدیل آن به پروژه‌های قابل اجرا و عمل است.

وی تصریح کرد: در برنامه داریم مسابقات دانش آموزی سالانه برگزار شود تا اعتباراتی که به این مسابقات اختصاص می یابد در مدارس هزینه شود.

وی تاکید کرد: بر اساس پیمایش علوم پزشکی در سال 91، 21 درصد دانش‌آموزان از چاقی و اضافه وزن رنج می‌بردند که این آمار خوشبختانه تا کنون سه دهم درصد کاهش یافته است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز