مهرزاد حمیدی:

دانش آموزان مناطق مرزی بیش از استان های مرکزی در معرض آسیب های اجتماعی هستند

۱۳۹۶/۰۸/۰۸ - ۰۷:۱۰:۱۳
کد خبر: ۶۳۰۷۷۲
دانش آموزان مناطق مرزی بیش از استان های مرکزی در معرض آسیب های اجتماعی هستند
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت : دانش آموزان مناطق مرزی بیش از استان های مرکزی در معرض آسیب های اجتماعی هستند.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، مهرزاد حمیدی در بیست و نهمین جلسه کمیته اجتماعی و فرهنگی شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور در اردوگاه شهید باهنر تهران اظهارکرد: فعالیت های معاونت تربیت بدنی و سلامت در بخش پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مناطق مرزی صورت می گیرد.

وی افزود: ترویج آسیب های اجتماعی در مناطق محروم و مرزی بسیار بیشتر ازمناطق مرکزی کشور است و این موضوع ناشی از ترانزیت مواد مخدر از مرزهای شرقی  ومواد الکی در مرزهای غربی کشور است .

حمیدی، تنوع قومیت ها، مذاهب، بیکاری و اعتیاد را ازجمله عوامل تشدید کننده آسیب های اجتماعی در استان های مرزی بر شمرد و خاطرنشان کرد: براساس همایش های صورت گرفته، انحرافات اخلاقی، خشونت، خودکشی، دخانیات و بزه کاری به ترتیب بیشترین موارد آسیب های اجتماعی را تشکیل می دهند .

معاون تربیت بدنی و سلامت تصریح کرد: استان های خوزستان و خراسان رضوی بیشترین دانش آموز در معرض خطر را دارا هستند و در 4 ساله اخیر برنامه های ویژه‌ای را برای پوشش صددرصدی مدارس صورت گرفته است اما تنها 30 تا 40 درصد آن محقق شده است .

وی ادامه داد: پروش دانش آموزانی با قوای جسمانی قوی وجود ارتش، بسیج  و سایرنیروهای نظامی قوی را درآینده تضمین می کند .

حمیدی افزود: در مسئله ورزیدگی و آمادگی جسمانی دانش آموز نیز ضروری است در حد برنامه هایی مانند حلقه صالحین و مذهبی به آن پرداخته شود و در دستور کار دستگاه های ذی ربط قرار گیرد . 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز