آغاز پایش ۱۰درصد ی دانش آموزان ابتدایی از اردیبهشت ۹۷

۱۳۹۶/۰۸/۱۶ - ۰۷:۰۱:۲۴
کد خبر: ۶۳۴۱۳۳
آغاز پایش ۱۰درصد ی دانش آموزان ابتدایی از اردیبهشت ۹۷
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از پایش ۱۰ درصد از دانش آموزان مقطع سوم و ششم ابتدایی در اردیبهشت سال تحصیلی ۹۷-۹۶ خبر داد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، رضوان حکیم زاده ، در خصوص انتقادهایی که به ارزشیابی توصیفی دانش آموزان مقطع ابتدایی میشود، گفت: برای رفع ابهام پایش عملکرد دانش آموزان را بر اساس مصوبه ۹۱۱ شورای عالی آموزش و پرورش اجرایی خواهیم کرد که کلیات آن در شورای معاونان به تصویب رسیده است. همچنین این موضوع در کمیسیون های شورای عالی مطرح شده و با توجه به بازخوردها در حال اصلاح نهایی است.

وی ادامه داد: بر اساس  این طرح ۱۰ درصد از دانش آموزان مقطع سوم و ششم ابتدایی از نظر مهارت های اصلی (خواندن، نوشتن، حساب کردن و مطالعات اجتماعی) مورد پایش و ارزیابی قرار می گیرند و بعد از این پایش می توانیم پاسخی دقیق و بر اساس پژوهش های میدانی در خصوص سطح سواد دانش آموزانی که بر اساس ارزشیابی توصیفی ارزیابی می شوند بدهیم.

حکیم زاده در خصوص دانش آموزان دیرآموز در کلاس های عادی نیز گفت: بر اساس رویکرد آموزش و پرورش دانش آموزان دیرآموز نیز در کلاس های عادی پذیرفته می شوند که این موضوع مورد دفاع و قبول ماست اما حضور یک دانش آموز دیرآموز معادل سه دانش آموز در تراکم کلاس باید محسوب شود تا فرصت کافی برای آموزش این نوع دانش آموزان در کلاس های درس فراهم شود.

وی گفت: در حال حاضر برای نظارت و پیگیری استانداردها برنامه‌های مداخله‌ای که پیش از این دیرتر آغاز می‌شد را از ابتدای سال تحصیلی آغاز کردیم تا با این نوع برنامه‌های مداخله‌ای ضعف در مهارت‌های اصلی برطرف شود. همچنین غربالگری که از لحاظ سطح دانش آموزان انجام می‌شد را از سال اول به پیش دبستانی و پایان چهار سالگی رساندیم تا فرصت یادگیری و مداخله های به هنگام برای این کودکان فراهم شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز