معصومه ابتکار:

شبکه سینا ، عامل موثر درپیشگیری از آسیب های اجتماعی خواهدبود

۱۳۹۶/۰۸/۲۲ - ۰۷:۰۲:۵۹
کد خبر: ۶۳۶۳۱۱
شبکه سینا ، عامل موثر درپیشگیری از آسیب های اجتماعی خواهدبود
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در دیدار وزیرآموزش و پرورش گفت: راه اندازی شبکه سینا، کار بزرگ و ارزشمندی است که در کاهش آسیب های اجتماعی موثر خواهدبود .

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا،‌ معصومه ابتکار دردیدار با وزیر آموزش و پرورش که درساختمان شهیدرجایی برگزارشد، با تجلیل از همکاری های سازنده آموزش و پرورش با معاونت امور زنان و خانواده در دوره 4 ساله دولت تدبیرو امید خصوصا درموضوع آسیب های اجتماعی، اظهارکرد: امید است این همکاری ها در دولت دوازدهم نیز ادامه یابد .

وی افزود: کتاب انسان و محیط زیست دستاورد بسیار بزرگی از همکاری های آموزش و پرورش و سازمان محیط زیست در دولت یازدهم است که تدوین آن در مدرسه می تواند شادی ونشاط و اشتیاق را در دانش آموزان نسبت به طبیعت ایجاد کند .

ابتکار گفت: راه اندازی شبکه تعاملی آموزش و پرورش کار بزرگ و ارزشمندی است که می تواند درآموزش حقوق شهروندی وهمچنین تحکیم رابطه انسان ومحیط زیست موثر باشد واز آسیب های اجتماعی پیشگیری کند .

وی ادامه داد: پوشش تحصیلی دختران بازمانده از تحصیل درمناطق محروم یکی از مهم ترین موضوعات مورد همکاری آموزش و پرورش و معاونت امور زنان و خانواده است و مهارت های ارتباطی نیز باید از طریق شبکه سینا، آموزش داده شود .

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده خاطر نشان کرد: بلوغ دختران و ارتباط با جنس مخالف از جمله موضوعاتی است که نیازمند آموزش علمی به مدیران ، والدین و سپس دانش آموزان است که البته این آموزش باید به طرز صحیحی ارائه شودزیراتصیمات غلط و رفتارهای پر خطر ، تخریب روحیه دانش آموزان را به دنبال دارد .

وی ادامه داد: موضوعاتی مانند سلامت روحی و جسمی ، مشکلات اسکلتی ، اضافه وزن و کمبود ویتامین D نیازمند همکاری سه جانبه امور زنان آموزش و پرورش ، معاونت تربیت بدنی وسلامت و معاونت امورزنان و خانواده رئیس جمهوری است .

عضو کابینه تدبیر وامید، کم تحرکی را عامل اصلی بیماری ها در زنان ایرانی دانست و اظهار کرد: متاسفانه این معضل در همه رده های سنی جامعه زنان وجود دارد بنابراین وجود دبیر تربیت بدنی برای پایه های اول تا سوم دوره ابتدایی ضروری به نظر می‌رسد .

وی گفت: دربرخی شهرها پارک ویژه بانوان وجود دارد که ظرفیت بسیار خوبی برای تحرک و ورزش بانوان است اما در شهرهایی که این پارک وجود ندارد ، پیشنهاد می شود شهرداری ها با استفاده از فضای مدارس در ساعات تعطیلی ، شرایط ورزش دختران و زنان را فراهم کنند .

ابتکار اظهارکرد: در بحث آموزش در دوره ابتدایی تفاوتی بین دختران و پسران نیست و رتبه یک را داریم ، اما در دوره متوسطه پوشش تحصیلی دختران کمتر از پسران است .

وی افزود: طرح آموزش دختران دانش آموز و معلمان ساکن حاشیه دریاچه ارومیه با هدف اصلاح مصرف آب در حال اجرا است.    

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز