تخریب ۱۰۰ درصدی برخی مدارس کرمانشاه/ مدارس ایلام آسیب کلی ندیده‌‌اند

۱۳۹۶/۰۸/۲۳ - ۰۷:۰۸:۴۱
کد خبر: ۶۳۶۹۷۹
تخریب ۱۰۰ درصدی برخی مدارس کرمانشاه/ مدارس ایلام آسیب کلی ندیده‌‌اند
در پی زلزله در استان کرمانشاه و بسیاری از مناطق غربی کشور، مسئولان نوسازی مدارس و آموزش و پرورش در حال ارزیابی هستند؛ تحقیقات اولیه نشان می‌دهد تعدادی از مدارس این مناطق، تخریب ۱۰۰ درصدی شدند.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، مسئولان ادارات کل آموزش و پرورش و ادارات‌کل نوسازی مدارس استان‌هایی که زلزله در آنها احساس شده بود، پیگیر وضعیت دانش‌آموزان و مدارس هستند.

سلیمان محبی مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه در خصوص وضعیت مدارس این استان در پی زلزله دیشب، اظهار داشت: در بعضی مناطق تخریب 100 درصدی مدارس اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به مناطقی که متحمل تخریب بیشتری شده‌اند، گفت: در شهرهای سرپل ذهاب، قصر شیرین، ثلاث باباجانی، گیلان غرب، اسلام آباد غرب و دالاهو و توابع اطرافشان تخریب مدارس بالا بوده و حتی تلفات جانی هم از دانش‌آموزان و کارکنان مدارس این مناطق داشتیم اما هنوز آمار دقیقی از این خسارات و تلفات در دست نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه افزود: طی تماسی که از شب گذشته با مناطق داشتیم تعدادی از مدیران مدارس نیز در این حادثه زخمی شده‌اند.

محبی در خصوص اقدامات آموزش و پرورش استان در این حادثه، گفت: با همکاری اداره کل نوسازی مدارس استان، اکیپ‌هایی به مناطق آسیب دیده اعزام شده‌اند تا ضمن بازدید از این مناطق، گزارشی از خسارات وارد شده به آموزش و پرورش ارائه دهند تا بلافاصله اقدامات مقتضی درخصوص بازسازی مدارس آسیب دیده انجام شود.

مدیرکل نوسازی کرمانشاه نیز همچنین از اعزام 11 تیم فنی از مهندسان نوسازی به مناطق زلزله زده خبر داد.

سعید هژبری مدیرکل نوسازی مدارس استان ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در خصوص آسیب‌های وارد شده به مدارس این استان در پی زلزله شب گذشته، اظهار داشت: در حال بازدید از مجتمع‌های آموزشی استان هستیم و خوشبختانه گزارشی مبنی بر آسیب کلی به مدارس به دست ما نرسیده است.

وی افزود: چند مورد آسیب‌های جزئی مثل ترک خوردن دیوار یا ریزش نمای ساختمان مدارس گزارش شده است.

رشید قربانی مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: طبق گزارش‌هایی که تا این لحظه به اداره کل آموزش و پرورش کردستان رسیده است، تخریب 100 درصدی در مناطق زلزله زده نداشتیم اما آسیب‌هایی به برخی مدارس خصوصاً در شهرستان مریوان وارد شده است.

وی افزود: گرچه مدارس مناطق آسیب دیده، تخریب کامل نشدند، به دلیل شکاف‌های عمیقی که در ساختمان‌ها ایجاد شده است، بعضی از مدارس، برای رعایت ایمنی دانش‌آموزان فعلاً قابل بازگشایی نیستند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان ادامه داد: دانش‌آموزان مدارس آسیب دیده فعلا به شیفت دوم مدارس دیگر منتقل خواهند شد تا بازسازی مدارس‌شان به طور کامل انجام شود.

وی از تخریب خوابگاه مدارس شبانه‌روزی در اثر این زمین لرزه ابراز نگرانی کرد و گفت: طبق گزارش‌هایی که به دستم رسیده خوابگاه یکی دو مدرسه شبانه روزی در مریوان تخریب شده و دانش آموزان ساکن در این خوابگاه ها به ساختمان دیگری منتقل شدند.

قربانی خاطرنشان کرد: یکی از اولویت‌های ما چاره اندیشی برای اسکان این دانش آموزان است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز