معرفی توانمندی های دانش طراحی ایران به دنیای علم

۱۳۹۶/۰۹/۰۴ - ۰۷:۲۲:۴۰
کد خبر: ۶۴۱۰۱۹
معرفی توانمندی های دانش طراحی ایران به دنیای علم
بنا به گفته رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد، باتوجه به اهمیت و جایگاه مسابقات علمی پژوهشی کن استراکشن در جهان، این رویداد پتانسیل لازم جهت معرفی دانشگاه فنی و حرفه ای و توانمندی های دانش طراحی ایران به دنیای را دارد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکترمیرفخرالدینی رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد  در جلسه برنامه ریزی مسابقات گفت : برنامه ریزی ها و اقدامات مناسبی در جهت برگزاری این مسابقات در یک سطح کمی و کیفی بالایی صورت گرفته است .

وی افزود: امیدوارم در این مسابقات بتوانیم با ساخت یک ابر سازه با قریب به سیصد هزار کنسرو غذایی رکورد گینس را نیز ثبت نماییم و در این خصوص رایزنی های لازم نیز با مسئولین گینس به عمل آمده است.

ایشان با اشاره به برگزاری این رقابت ها در تاریخ 9 آذر ماه سال جاری گفت : تیم ها از زمان شروع مسابقات در فرصتی 1 روزه اقدام به ساخت سازه از کنسروهای غذایی می نمایند که پس از داوری توسط کمیته داوران مسابقات، عموم مردم می توانند از این سازه ها بازدید نمایند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد تصریح کرد : پیش بینی می شود قریب به 80تیم 6 نفره در این مسابقات به رقابت بپردازند و در پایان حائزین مقام های اول در پنج گرایش به موسسه بین المللی  Canstructionنیز معرفی می شوند.

میرفخرالدینی با اشاره به جایگاه و اهمیت جهانی این مسابقات تصریح کرد : این رویداد پتانسیل لازم جهت معرفی دانشگاه فنی و حرفه ای و توانمندی های دانش طراحی ایران به دنیای علم را دارد.

وی افزود : از همکنون بسیاری از انجمن های علمی و پژوهشی جهان منتظر برگزاری این رقابت ها هستند و اخبار و رویدادهای آن را پیگیری می نمایند.

ایشان با اشاره به این که سازهای این مسابقات در عین زیبایی  و پایداری، می توانند ابزاری جهت انتقال مفاهیم گوناگون باشند، تصریح کرد : با توجه به بعد جهانی این مسابقات، می توان با استفاده از الگو برداری از نمادهای مذهبی و بناهای تاریخی در طراحی این سازه ها  نسبت به معرفی ارزش های معنوی و میراث فرهنگی و تاریخی این مرز و بوم اقدام نمود.  

شایان ذکر است مسابقات Canstruction مسیری برای همکای و اتحاد صنعت طراحی می باشد که از این طریق مهندسان و طراحان قادر به ارائه بصری ایده های طراحی خود  می باشند و با تکیه بر انجام کار گروهی، واسط بین صنعت و دانشگاه می شوند.

 

نظر شما