فاطمه مهاجرانی:

حذف آزمون و یا تجمیع چند آزمون، نیاز به مطالعه همه جانبه دارد

۱۳۹۶/۰۹/۱۹ - ۰۷:۳۱:۲۱
کد خبر: ۶۴۷۱۹۱
حذف آزمون و یا تجمیع چند آزمون، نیاز به مطالعه همه جانبه دارد
رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان با اشاره به برخی انتقادات مبنی بر تعدد آزمون‌های ورودی مدارس تیزهوشان گفت: لزوما حذف آزمون و یا تجمیع چند آزمون با یکدیگر طرح کارآیی نیست و نیاز به مطالعه همه جانبه دارد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، فاطمه مهاجرانی ، درباره برخی انتقادات مبنی بر اینکه چرا باید دو نوبت آزمون در انتهای پایه ششم و انتهای پایه نهم برای ورود به مدارس سمپاد برگزار شود، اظهارکرد: واقعیت این است که آموزش و پرورش جدای از بقیه جامعه نیست و نمی‌توان گفت آموزش و پرورش بدون امتحان باشد.

وی افزود: به هر حال دانش آموز باید فردا کنکور بدهد و لزوما حذف آزمون و یا تجمیع چند آزمون با یکدیگر طرح کارآیی نیست و نیاز به مطالعه همه جانبه دارد.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان با بیان اینکه باید تبعات ناشی از هر برنامه‌ای را به صورت دقیق بررسی کرد، گفت: تصمیمات مدیریتی تصمیمات بسیار گرانقیمتی هستند زیرا یک نسل را متاثر می‌کنند. تصمیمات مدیریتی، کلان هستند و مطالعه همه جانبه لازم دارند و چه بسا یک تصمیم برای حذف یک آزمون منشا اتفاق اجتماعی بزرگ غیرقابل پیش بینی شود.

مهاجرانی بر ضرورت فرهنگ‌سازی برای خانواده‌ها درباره ورود فرزندشان به مدارس تیزهوشان اظهارکرد: تیزهوشی یک اتفاق نادر است و قرار نیست همه افراد جامعه تیزهوش باشند. ایزوله بار آوردن فرزندان هم آسیب‌های خودش را دارد و باید به این سمت برویم که هرکس سرجای خود قرار بگیرد و برخی والدین باور کنند که فرزندشان تیزهوش نیست اما می‌تواند بسیار خوب و موفق باشد و راه موفقیت لزوما از مدارس سمپاد نمی‌گذرد. پذیرش این موضوع کمک می‌کند کودک و خود خانواده تحت استرس نباشند.

وی آخرین وضعیت طرح شهاب را نیز تشریح کرد و گفت:  طرح شهاب طرح بزرگ و خوبی است که چهارسال است اجرا می‌شود و اکنون یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در ۳۸۶ منطقه در پایه هفتم تحت پوشش هستند. هدف این طرح شناسایی و هدایت استعدادهای برتر  در حوزه‌های مختلف استعدادی و با رویکرد تلفیقی یا عدم جداسازی است.

 

نظر شما