علی باقرزاده:

«آموزش موبایلی» راهکاری برای آموزش بیماران بستری و بیسوادان مناطق صعب‌العبور

۱۳۹۶/۰۹/۱۹ - ۰۷:۳۶:۳۴
کد خبر: ۶۴۷۱۹۸
«آموزش موبایلی» راهکاری برای آموزش بیماران بستری و بیسوادان مناطق صعب‌العبور
رئیس سازمان نهضت سواد آموزی گفت:«آموزش موبایلی» راهکاری برای آموزش بیماران بستری و بیسوادان مناطق صعب‌العبور

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، علی باقرزاده رئیس سازمان نهضت سوادآموزی از پایلوت طرح آموزش موبایلی به سوادآموزان خبر داد و گفت: اجرای آزمایشی آموزش موبایلی موفق بود و علاوه بر انتقال سواد خواندن و نوشتن به از بین بردن ترس از فناوری در سوادآموزان کمک می‌کند.

 باقرزاده با اشاره به اینکه طرح آموزش موبایلی به سوادآموزان دو ماه گذشته اجرای آزمایشی خود را پشت سر گذاشت اظهار کرد: آموزش از طریق موبایل یک پروژه پژوهشی تجربی بود که در استان خوزستان به اجرا درآمد.

وی افزود: در این طرح تعدادی از سوادآموزان از طریق تبلت و نرم‌افزاری که تولید شده، تحت آموزش قرار گرفتند و معلم تنها اقدام به برگزاری کلاس رفع اشکال کرد.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با بیان اینکه در این طرح معلم فرآیند پیشرفت تحصیلی را کنترل می‌کند گفت: آموزش موبایلی می‌تواند الگوی خوبی برای کلاس‌های چندپایه نیز باشد و مدل خوبی برای آموزش رسمی است. همچنین آموزش و پرورش می‌تواند برای کاهش هزینه‌های آموزشی خود در مناطق صعب‌العبور این کار را انجام دهد. از دیگر مخاطبان این پروژه  افرادی هستند که به علت شرایط خاص ناچارند در بیمارستان بستری شوند یا دچار معلولیت‌اند و نمی‌توانند از منزل بیرون بیایند و یا کودکان کار که به هر دلیلی مجبورند برای خانواده یا با خانواده کار کنند.

باقرزاده ادامه داد: از جمله محسنات این طرح آن است که اپلیکیشن و نرم افزار هیچگاه از تکرار کردن و یادآوری و نگه داری سوابق خسته نمی‌شود و این امر یادگیری را تسهیل می‌کند.

وی با بیان اینکه قطعا این طرح را در نهضت سوادآموزی دنبال می‌کنیم عنوان کرد: پژوهش ما نشان می‌دهد انگیزه سوادآموزان برای استفاده از این روش بسیار بالاست و مهارت استفاده از سخت‌افزارهای هوشمند را فراهم می‌کند. بنابراین ترس از فناوری که بعضا در افراد بی سواد وجود دارد از بین می‌رود و فرصتی را فراهم می‌کند تا بتوانند از مابقی خدمات اجتماعی مبتنی بر وب نظیر واریز وجه، پرداخت قبوض و خرید اینترنتی استفاده کنند.

 

نظر شما