دکتر مسعود برومند:

ضرورت بازنگری فرآیندهای اجرایی در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای

۱۳۹۶/۰۹/۲۱ - ۰۷:۲۲:۲۹
کد خبر: ۶۴۸۲۰۷
ضرورت بازنگری فرآیندهای اجرایی در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای
معاون پژوهشی وزیر علوم بر ضرورت بازنگری فرآیندهای اجرایی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای تاکید کرد و گفت: اگرچه در شرایط فعلی دانشگاه‌های کشور از جمله دانشگاه فنی و حرفه‌ای با چالشی به نام بودجه مواجه هستند، اما یقینا همه مشکل دانشگاه‌ها بودجه نیست و می‌توان با بازنگری برخی فرآیندهای اجرایی تا حدودی این مشکل را رفع کرد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر مسعود برومند در آیین تکریم سرپرست سابق دانشگاه فنی و حرفه‌ای و معرفی سرپرست فعلی این دانشگاه که در سالن اجتماعات مرکزی دانشگاه فنی و حرفه‌ای برگزار شد، اظهار کرد: یکی از سیاست‌های مهم وزارت علوم این است که مسئولیت دانشگاه‌ها را به افرادی بسپارد که در این حوزه دارای تخصصی هستند. در واقع یکی از چالش‌های فعلی کشور موضوع اشتغال و بیکاری است که این معضل در کنار برخی مشکلات دیگر به مرز بحران رسیده است، بنابراین وزارت علوم باید با سیاست‌ها و برنامه‌های مشخصی که در عرصه آموزش عالی پیش گرفته، بتواند نقشی در رفع این چالش‌ها ایفا کند.

وی در ادامه توجه به آموزش‌های مهارتی را یکی از راهکارهای رفع چالش اشتغال در کشور دانست و گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای با توجه به مراکز و واحدهایی که در سطح استانی دارد و در راستای ماموریت‌مداری حرکت می‌کند، می‌تواند نقشی تعیین‌کننده در رفع بحران اشتغال کشور ایجاد کند. در واقع موفقیت‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای می‌تواند یک موفقیت ملی و کشوری به حساب بیاید و اگر هم این دانشگاه نتواند در راستای حرکت به اهداف خود که همان مهارت‌آموزی و رفع اشتغال کشور است، حرکت کند؛ کل کشور متضرر خواهد شد.

معاون پژوهشی وزیر علوم در ادامه با اشاره به بودجه دانشگاه فنی و حرفه‌ای در حوزه مهارت‌آموزی، گفت:‌ اگرچه این دانشگاه در این عرصه بودجه ناچیزی دارد، اما باید به این موضوع نیز واقف بود که پول و بودجه همه مشکل نیست و می‌توان با بازنگری برخی فرآیندهای اجرایی در دانشگاه به اهداف مورد نظر دست یافت.

برومند خاطرنشان کرد: باید اذعان کرد که مشکلات دانشگاه فنی و حرفه‌ای فقط یک چالش دانشگاهی نیست، بلکه یک مشکل ملی است؛ بنابراین باید کمک کنیم تا این دانشگاه با حرکت در راستای مهارت‌آموزی نقشی موثر در اقتصاد مقاومتی و اشتغال فارغ‌التحصیلان ایفا کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز