دکتر غلامی:

دانشگاهها و پارک‌های فناوری درها را به‌روی دانش آموزان باز کنند

۱۳۹۶/۰۹/۲۲ - ۰۷:۳۲:۵۶
کد خبر: ۶۴۸۷۶۷
دانشگاهها و پارک‌های فناوری درها را به‌روی دانش آموزان باز کنند
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: دانشگاهها و پارک‌های علم وفناوری درهای خود را به‌روی دانش آموزان باز کنند و با همکاری ادارات آموزش و پرورش مناطق، برنامه بازدید دانش آموزان از این مراکز را در دستور کار قرار دهند.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر منصور غلامی در آستانه هفته پژوهش و فناوری و در آئین تجلیل از برگزیدگان جشنواره پژوهش و فناوری دانش‌آموزی تاکید کرد: بازدید دانش آموزان از مؤسسات آموزش عالی می‌تواند در ایجاد اعتماد به نفس و انگیزه در آنان مؤثر باشد.

وی با بیان اینکه، شکوفایی علم در تبدیل آن به عمل و دستاوردهای کاربردی است تصریح کرد: علم و فناوری با تجاری‌سازی شدن در جامعه کاربردهای مفید بیشتری پیدا می‌کند و در توسعه و ایجاد اشتغال نقش بیشتری ایفا می‌کند.

دکتر غلامی با بیان اینکه در هفته پژوهش دستاوردهای علمی به جوانان و محققان عرضه می‌شود، ابراز امیدواری کرد که با گزارش‌هایی که در هفته پژوهش ارائه می‌شود، مردم در جریان توفیقات علمی و فناوری کشور قرار گیرند.

وزیر علوم با اشاره به نقش علم و فناوری در دنیای امروز تاکید کرد: مقایسه رشد علمی کشور در سال‌های اخیر با ۱۰ سال قبل نشان می‌دهد که کشور با سرعت مطلوبی در تولید علم گام برداشته است و امیدوارم در سال‌های آینده این سرعت با شتاب بیشتری به پیش برود.

وی با تاکید بر اینکه نگاه به علم و دانش و تبدیل آن به فناوری باید به یک رویکرد مهم و ویژه تبدیل شود، خاطر نشان کرد: در این راستا، باید رویکرد تولید علم در مدارس و مراکز آموزشی و تحقیقاتی به یک رویکرد مهم و ویژه تبدیل شود که این امر موجب تقویت زیرساخت‌های علم و فناوری خواهد شد.

 

وزیر علوم گفت: توسعه، پیشرفت و اقتدار کشورها در گرو توسعه علمی است و در این مسیر سرمایه انسانی، ارزشمندترین سرمایه است و اگر سرمایه‌های مالی پشتیان سرمایه‌های انسانی قرار گیرند مؤثر خواهند بود.

 

وزیر علوم، ایران را" کشوری با سرمایه‌های انسانی توانمند "توصیف کرد و گفت: ما باید قدردان این جوانان باشیم و با برنامه‌ریزی‌های تعلیمی و تربیتی این سرمایه‌های انسانی به شکوفا شدن استعدادهای بالقوه نسل جوان کمک کنیم تا بتوانند آینده درخشانی را رقم بزنند.

وی با اشاره به برگزاری هفته پژوهش و برنامه‌های جانبی آن، برگزاری نمایشگاه را از جمله این برنامه‌ها دانست و گفت: بازدید از این نمایشگاه، بستر مناسبی را فراهم خواهد کرد تا اقشار مختلف جامعه در جریان توسعه علمی کشور قرار گیرند.

آئین تجلیل از برگزیدگان جشنواره پژوهش و فناوری دانش‌آموزی امروز سه شنبه با حضور وزیران علوم، تحقیقات و فناوری و آموزش و پرورش در دبستان آرمینه مصلی نژاد تهران برگزار و از پژوهش‌های دانش آموزی برتر در سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم تجلیل شد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز