دکتر محمدحسین امید:

جذب ۷۵ درصد دانش آموختگان دانشگاه جامع علمی کاربردی به بازار کار

۱۳۹۶/۰۹/۲۵ - ۰۷:۱۸:۴۴
کد خبر: ۶۴۹۶۵۱
جذب ۷۵ درصد دانش آموختگان دانشگاه جامع علمی کاربردی به بازار کار
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور از جذب 75 درصد دانش آموختگان این دانشگاه به بازار کار خبر داد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر محمدحسین امید در نشست با جمعی از خبرنگاران استان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج گفت: 25 سال از تأسیس و فعالیت این دانشگاه در کشور سپری می‌شود و در این مدت افزون بر یک میلیون و 500 هزار دانش آموخته داشته است.

دکتر امید افزود: رشته‌های تحصیلی این دانشگاه در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد و در پنج حوزه شامل کشاورزی، صنعت، مدیریت، خدمات اجتماعی و فرهنگ و هنر است و هم اینک این دانشجویان با همکاری حدود 50 هزار مدرس و در 850 مرکز آموزشی مشغول به تحصیل هستند.

کیفیت آموزش و مهارت آموزی و تخصصی شدن مراکز آموزشی این دانشگاه که با جدیت دنبال می‌شود بدان معنا که هر مرکز آموزش‌های مهارتی خاصی را ارائه دهد.

ایشان بیان کرد: مأموریت اصلی این دانشگاه در بخش آموزش توجه جدی به مقوله مهارت آموزی و در بخش پژوهش نیز ایجاد و راه اندازی مراکز رشد و نوآوری است که مجوز ایجاد مراکز رشد و نوآوری توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری داده شده و آمادگی لازم برای راه اندازی چنین مراکزی در دانشگاه‌های جامع علمی کاربردی تمامی استان‌های کشور وجود دارد.

دکتر امید اظهار داشت: ایجاد مراکز رشد و نوآوری در دانشگاه جامع علمی کاربردی زمینه ساز راه اندازی شرکت‌های دانش بنیان در راستای کمک به ایجاد اشتغال و تبدیل ایده به محصول وتجاری سازی ان است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: تا سال 1399 به عنوان پایان برنامه ششم توسعه باید 30 درصد دانشجویان دانشگاه‌های کشور مهارتی باشند و ظرفیت لازم برای ارائه آموزش‌های مهارتی در دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز موجود بوده، اما در حال حاضرتعداد متقاضیان اندک است.

دکتر امید ایجاد اشتغال را جزء مهمترین مسائل کنونی کشور و دغدغه اصلی دولت برشمرد و گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی با داشتن رویکرد مهارت آموزی می‌تواند به کاهش نرخ بیکاری و تحقق هر چه مطلوب‌تر اقتصاد مقاومتی کمک بسزایی کند.

وی در ادامه گفت: رشد شهریه دانشجویان این دانشگاه سالانه تنها 10 درصد بوده و در سال تحصیلی آینده نیز به همین منوال است البته مسئولان دانشگاه جامع علمی کاربردی پیشنهاد تأمین 30 درصد از شهریه دانشجویان رشته‌های مهارتی این دانشگاه توسط دولت را مدتی قبل به مجلس شورای اسلامی ارائه دادند که در حال پیگیری است

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز