وزیرآموزش و پرورش:

هیچ ارگانی نباید سد راه مشارکت خیران در آموزش و پرورش شود

۱۳۹۶/۰۹/۲۵ - ۰۷:۲۴:۵۹
کد خبر: ۶۴۹۶۵۶
هیچ ارگانی نباید سد راه مشارکت خیران در آموزش و پرورش شود
وزیرآموزش و پرورش بر ضرورت مشارکت خیران در کمک به آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: هیچ ارگانی نباید مانع مشارکت خیران در آموزش و پرورش باشد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، سید محمد بطحایی در آیین افتتاح پنج طرح بزرگ آموزشی در دزفول با بیان اینکه نام این شهرستان تا ابد در تاریخ ماندگار است، گفت: یاد و خاطره همه شهدای دفاع مقدس به خصوص شهدای دزفول را گرامی می دارم. برای من حضور در شهر خاطره ساز و ایثارگر دزفول افتخار است.

وی با ابراز خوشحالی از حضور در جمع خیرین مدرسه ساز گفت: اگر ما به دنبال رسیدن به جامعه ای توام با آسایش و نشاط برای مردم هستیم، راهی جز پرداختن به آموزش و پرورش و مدرسه سازی نداریم.

وزیرآموزش و پرورش افزود: هرکلاسی که ساخته می شود از تعداد کلانتری ها و دادگستری ها کمتر می شود و دوستی ، صمیمیت، شادمانی و عشق افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه خیرین مدرسه ساز تمدن ساز کشور جمهوری اسلامی ایران هستند، گفت: رهبر معظم انقلاب می فرمایند هر مانعی که جلوی کار خیرین مدرسه ساز را می گیرد باید برطرف شود و هیچ مشکلی نباید بر سر راه فعالیت های خیرین مدرسه ساز وجود داشته باشد.

وزیرآموزش و پرورش گفت: همه ما درحال تلاش هستیم تا آموزش و پرورش به سطحی از کیفیت برسد که دانش آموزان پس از فارغ التحصیل شدن مهارت های اصلی زندگی را فرا گرفته باشند تا بتوانیم افرادی با شاخص های  تربیتی فراوان به جامعه تحویل دهیم.

بطحایی با اشاره به اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تا حدودی مسیر راه را روشن کرده است، گفت: در این سند آمده است که اگر می خواهید به مطلوبیت برسید باید از مسیری حرکت کنید که بتوانید موانع گذشته را برطرف کنید چون این موانع اجازه نمی دهند که به مطلوبیتی که مد نظر داریم، دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش از گرفتاری های مزمنی رنج می برد، گفت: ما در آموزش و پرورش به جای اینکه وقت خود را صرف کیفت بخشی به برنامه ها و فعالیت هایمان کنیم درگیر پول آب و برق هستیم و باید راهکاری جدی برای برون رفت از این معضلات اندیشیده شود.

وزیر آموزش و پرورش بزرگترین غم برای آیندگان را محروم شدن کودکان کم بضاعت از تحصیل عنوان کرد و گفت: برخی دانش آموزان به دلیل اینکه دارای خانواده های محرومی دارند از تحصیل بازمی مانند و اگر در صدد تحول در آموزش و پرورش هستیم باید به این مسائل توجه خاصی صورت بگیرد.

بطحایی با تاکید بر اینکه باید راهی جدید برای اداره آموزش و پرورش پیدا کنیم،گفت: آموزش و پرورش دارای ١میلیون و ٧٠٠هزار فرهنگی شاغل و بازنشسته است که یک پشتوانه قوی برای ما محسوب می شوند و با استفاده از تجربه های ارزشمند این پتانسیل عظیم و  بهره گیری از مشارکت مردم می توانیم راهی جدید برای اداره آموزش و پرورش پیدا کنیم.

وی اضافه کرد: منظور ما از مشارکت به معنی انداختن وظیفه دولت بر گردن مردم نیست بلکه هدف ما از جلب مشارکت های مردمی این است که از کمک مردم بیش از گذشته در اداره آموزش و پروش استفاده کنیم.

بطحایی با اشاره به اینکه از سال آینده بودجه آموزش و پرورش استانی است،تصریح کرد: استانی شدن بودجه آموزش و پرورش ظرفیت بزرگی است که در اختیار استانها قرار گرفته است و از سال آینده با مسئولیت استاندار این اعتبار به آموزش و پرورش تخصیص داده می شود که این امر خلاقیت به کار گیری اعتبار را در شورای برنامه ریزی شکوفا می کند.

وی همچنین گفت: انتصاب مدیران و روسای مدارس نیز از سال تحصیلی آینده به صورت متفاوتی انجام می شود و همه معلمینی که از شرایط مورد نظر برخوردار هستند می توانند کاندیدای مدیریت مدرسه شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز