دکتر برومند تاکید کرد:

حمایت از حضور شرکت های دانش بنیان در بازار جهانی

۱۳۹۶/۰۹/۲۷ - ۰۷:۲۲:۱۲
کد خبر: ۶۵۰۷۲۶
حمایت از حضور شرکت های دانش بنیان در بازار جهانی
رئیس ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری با تاکید بر رعایت استانداردهای ملی و بویژه استانداردهای بین المللی محصولات فناورانه بر ضرورت صادرات و حضور شرکت های دانش بنیان در بازار جهانی تاکید کرد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر مسعود برومند در  آیین اختتامیه هجدهمین نمایشگاه هفته پژوهش و فن بازار؛ با اشاره به تنوع و کثرت محصولات و فناوری های مختلف در غرفه های هجدهمین نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری و فن بازار گفت: باید به ایجاد نمایشگاههای تخصصی و بین المللی برای نمایش مطلوبتر دستاوردهای فناورانه کشور اقدام کنیم.

وی افزود: محصولات به نمایش گذاشته در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری و فن بازار در راستای نیازهای جامعه بودند و این نشان دهنده رشد تجاری سازی ایده های فناورانه در کنار توجه به مشکلات کشور است.

رئیس ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری افزود: بیشتر فناوران شرکت کننده در هجدهمین نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری و فن بازار به پیشرفته کردن محصول تولیدی خود آگاه بودند ولی برای حضور در بازار باید به مدلهای کسب و کار نیز آشنایی پیدا کنند.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، یکی از مشکلات شرکت های دانش بنیان را کمبود سرمایه مالی در گردش عنوان کرد و بر پیدا کردن راهکاری برای حمایت مالی از این شرکت ها تاکید کرد.

رئیس ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری با تاکید بر رعایت استانداردهای ملی و بویژه استانداردهای بین المللی محصولات فناورانه، بر ضرورت صادرات و حضور شرکت های دانش بنیان در بازار جهانی تاکید کرد.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم گفت: باید فرآیند دانش بنیان شناخته شدن شرکت های مستقر در مراکز رشد و پارک های علم و فناوری را تسهیل کنیم و افزون بر آن از شرکت های فناوری که مجوز دانش بنیان را ندارند غافل نشویم.

وی ایجاد پنچره واحد میان دستگاههای متولی صدور مجوز دانش بنیان و تایید محصولات فناورانه مانند وزارت علوم، وزارت بهداشت، وزارت صنعت و وزارت جهاد را ضروری دانست.

دکتر برومند با تاکید بر حمایت از بخش های تحقیق و توسعه در شرکت های متوسط و کوچک گفت: پارک های علم و فناری در استانهای کشور بویژه در بحث اشتغال عملکرد خوبی داشتند که باید مورد حمایت مسئولان قرار گیرد تا این نقش ادامه یابد.

هجدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار با مشارکت و حضور ۸۶ دانشگاه، ۲۰ پژوهشگاه، ۱۹ مرکز رشد، ۱۵ سازمان اجرایی، ۱۵ شرکت خصوصی و ۵ موسسه آموزشی غیر انتفاعی از ۲۲ الی ۲۶ آذرماه در محل نمایشگاههای بین المللی تهران برگزارشد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز