وزیرآموزش و پرورش:

دو هزار مدرسه کانکسی تا پایان سال ۹۷ جمع آوری می شود

۱۳۹۶/۰۹/۲۷ - ۰۷:۴۵:۵۶
کد خبر: ۶۵۰۷۴۱
دو هزار مدرسه کانکسی تا پایان سال ۹۷ جمع آوری می شود
وزیر آموزش و پرورش گفت: از سال آینده بودجه آموزش و پرورش استانی است و بر اساس نیاز استان ها تنظیم خواهد شد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، سیدمحمد بطحایی در جلسه شورای آموزش و پرورش منطقه آزاد اروند (آبادان و خرمشهر) اظهار کرد: بودجه های اداره های کل در استان ها براساس نیاز تنظیم و در اختیار سازمان های استان ها قرار خواهد گرفت.

وی به کاهش شدید تخصیص اعتبارات عمرانی آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: تا اواخر آذرماه زیر 35 درصد تخصیص اعتبار عمرانی داشتیم.

بطحایی گفت: اگر سه میلیارد دلاری که نمایندگان مجلس در برنامه ششم توسعه از محل صندوق ذخیره ارزی برای آموزش و پرورش در نظر گرفته بودند به صندوق توسعه ملی تغییر کند، تا چهار سال آینده تمام مشکلات آموزش و پرورش را برطرف می کنیم.

وی گفت: با توجه به اقدامات صورت گرفته، منطقه آزاد اروند به عنوان الگو و مدل توسعه آموزش و پرورش در مناطق آزاد کشور معرفی می شود.

وزیرآموزش و پرورش گفت: در تامین نیروی انسانی امتیاز و سهمیه خاصی برای خوزستان و بخصوص شهرستان های آبادان و خرمشهر در نظر خواهیم گرفت.

بطحایی همچنین در گفت و گو با خبرنگاران در آبادان افزود: هم اکنون 20 درصد کلاس های آموزشی از وسایل گرمایشی غیراستاندارد استفاده می کنند که باید به سرعت آنها را جمع آوری کنیم.

وی به جمع آوری بخاری های قطره ای از مدارس سراسر کشور اشاره و بیان داشت: متاسفانه تخصیص اعتبارات عمرانی و اعتباراتی که برای این کار در نظر گرفته شده ، کاهش پیدا کرده ولی سعی می کنیم تا پایان سال تحصیلی جاری با تخصیص اعتبار مورد نیاز بخاری های غیر استاندارد را جمع آوری کنیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: هشت سال جنگ تحمیلی تاثیر منفی زیادی بر فضاهای آموزشی در شهرستان های آبادان و خرمشهر گذاشته و این مشکل به گونه ای است که در برخی از مواقع کلاس های درس برای حضور دانش آموزان نامناسب است.

وی اظهارکرد: امیدواریم با مساعدت منطقه آزاد اروند ساخت فضاهای نیمه تمام آموزشی که می تواند جایگزین فضاهای فرسوده شود هر چه سریعتر تکمیل شود و این فضاها به بهره برداری برسند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: در سطح ملی نیز از محل اعتبارات ملی و استانی سازمان نوسازی مدارس اعتبارات خاصی برای مناطق محروم و 2 شهرستان آبادان و خرمشهر که امکان مساعدت مردمی برای مشارکت در ساخت واحدهای آموزشی وجود ندارد در نظر گرفته خواهد شد که در سال تحصیلی آینده شاهد مشکلات کمتری در این مناطق باشیم .

بطحایی همچنین گفت: دوره های آموزشی برای معلمانی که اخیرا جذب آموزش و پرورش شهرستان های آبادان و خرمشهر شدند پیش بینی شده و بخشی از این دوره ها اجرایی شده و بخشی دیگر نیز در حال اجرا می باشد .

وی افزود: آموزش های مجازی نیز برای این معلمان در نظر گرفته شده است.

 

نظر شما