نظرپور :

خوزستان جزء ۶ استان موفق در زمینه ساخت مدارس جدید بوده است.

۱۳۹۶/۰۹/۲۷ - ۰۷:۵۰:۲۹
کد خبر: ۶۵۰۷۴۳
خوزستان جزء ۶ استان موفق در زمینه ساخت مدارس جدید بوده است.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور سرانه استاندارد فضای آموزشی را 8.39 مترمربع عنوان کرد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، محمدتقی نظرپور در جلسه شورای آموزش و پرورش استان خوزستان با اشاره به متوسط سرانه فضای آموزشی کشوری که به ازای هر دانش آموز 5.16 مترمربع است گفت: این میزان در استان خوزستان 4.89 متر مربع است و رتبه ۲۲ در بین استانهای کشور را داراست.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور افزود: سرانه استاندارد فضای آموزشی 8.39 مترمربع است که بر ابن اساس باید حدود 19 هزار کلاس درس با زیربنای 2.8 میلیون مترمربع و اعتبار3500 میلیارد تومان در این استان بسازیم.

نظرپور ادامه داد: در سال جاری نزدیک به 300 کلاس درس در استان خوزستان به بهره برداری رسیده است و جزو 6 استانی بوده که موفقیت خوبی در زمینه ساخت مدارس جدید داشته است.

وی تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه ذکر شده است که به میزان مشارکت خیران در هر سال، باید در قانون سال بعد بودجه به آموزش و پرورش اختصاص داده شود که امیدواریم این مهم تحقق یابد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در ارتباط با اهدای قیر به مدارس گفت: بر اساس قانون بودجه مجلس باید سه درصد سهم قیر کشور به آموزش و پرورش داده شود که تقاضای افزایش آن به 5 درصد را داریم.

وی با بیان اینکه در تخریب و بازسازی مدارس غیراستاندارد تلاش های زیادی انجام شده ولی برای همه این مدارس چنین هدفی محقق نشده است گفت: کمتر از 15 درصد کلاس های درس استان خوزستان نیاز به تخریب و بازسازی و 20 درصد کلاس ها هم نیاز به مقاوم سازی دارند.

نظرپور با اشاره به انعقاد تفاهمنامه سپاه پاسداران به منظور ساخت 500 مدرسه در سطح کشور گفت: خیران حقوقی که از مشارکت آنان در حوزه مدرسه سازی بهره مندیم همچون بنیاد برکت، سپاه، بنیاد علوی و بانکها، نهادهایی هستند که در توسعه فضاهای آموزشی کشور نقش موثر دارند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز