واکنش آموزش و پرورش به یک برنامه طنز تلویزیونی

۱۳۹۶/۱۰/۲۵ - ۰۷:۳۱:۵۷
کد خبر: ۶۶۲۷۴۷
واکنش آموزش و پرورش به یک برنامه طنز تلویزیونی
در پی اهانت به معلمان در یک برنامه طنز تلویزیونی، رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش واکنش نشان داد.

 به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، مرتضی نظری، طی نامه ای به مدیر شبکه نسیم، نسبت به اهانت و استفاده از تعابیر هجوگونه به معلمان در این برنامه اعتراض کرد. متن نامه نظری، رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی به شرح ذیل می باشد:

جناب آقای دکتر محمد احسانی

مدیر محترم شبکه نسیم

با سلام و احترام؛

     به استحضار می‌رساند درآخرین برنامه دورهمی، مجری محترم برنامه، در کنار تجلیل شایسته جایگاه معلمان، شرایط رفاهی فرهنگیان را به نحوی به طنزکشیدندکه بازخوردها و گلایه های منفی بسیاری از سوی معلمان شریف و فرهیخته کشور به این وزارتخانه واصل شده است. به همین منظور لازم دانستیم این نکته را متذکر شویم که بهتر است مجریان محترم برنامه ها در انتخاب سوژه‌ها برای خنداندن مخاطبان، گزینه‌های دیگری را مورد نظر قرار دهند.

از این رو ضمن تشکر از حسن توجه شبکه نسیم به فرهنگ و آموزش کشور، به اطلاع می‌رساند؛ آموزش و پرورش می‌تواند موضوع نقد و حتی طنز برنامه های صداوسیما باشد اما دستمایه هَجو هرگز.

حسب پیام های دریافتی گلایه آمیز متعدد از جامعه معلمان سراسر کشور، یادآوری می کنیم راه‌حل رفع مسائل معیشتی معلمان و کاستی های موجود این نیست که معلم را سوژه هَجو کنیم و البته چنین اقدامی در شأن رسانه ملی نبود. بر همین اساس مستدعی است در برنامه های آتی دقت بیشتری در ورود به مسائل حرفه ای معلمان داشته باشید.

 

نظر شما