علیرضا کاظمی:

سازمان دانش‌آموزی یک ظرفیت استثنایی در آموزش‌وپرورش است

۱۳۹۶/۱۰/۲۷ - ۰۷:۱۵:۳۲
کد خبر: ۶۶۳۷۳۰
سازمان دانش‌آموزی یک ظرفیت استثنایی در آموزش‌وپرورش است
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش‌وپرورش سازمان دانش‌آموزی را یک ظرفیت استثنایی در معاونت پرورشی عنوان کرد که می‌تواند عهده‌دار همه فعالیت‌های پرورشی باشد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا ، علیرضا کاظمی در نشستی با کارکنان حوزه ستادی و سازمان دانش آموزی اظهار کرد: من از انرژی و توان همه نیروهایی که اینجا هستند استفاده می کنم. امروز همه امید آموزش و پرورش در حوزه پرورشی و فرهنگی به دستان توانمند و افکار شما وابسته است.

وی در تشریح برنامه های خود در حوزه معاونت گفت: ما بدنبال جریان سازی های فرهنگی عمیق تاثیر گذار به ویژه در حوزه های قرآن، نماز و عترت در مدارس هستیم. وی افزود: بهتر است از جشنواره های پرهزینه کم کنیم و آن را با برنامه های فرهنگی کم هزینه و پر محتوای دیگر جایگزین کنیم. سازمان دانش آموزی ظرفیت استثنایی معاونت معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش درباره استفاده از ظرفیت سازمان دانش آموزی گفت: سازمان دانش آموزی یک ظرفیت استثنایی در معاونت پرورشی است. ما می توانیم اجرای خیلی از فعالیت های پرورشی را به سازمان دانش آموزی بسپاریم. همه فعالیت های مدارس را می توانیم به تشکل های دانش آموزی واگذار کنیم. البته در سازمان دانش آموزی نیازمند تحول هستیم.

کاظمی به چابک سازی سازمانی بعنوان یکی از برنامه های خود در معاونت اشاره کرد و گفت: این سیستم باید چابک شود. لزوم نگاه پژوهشی به فعالیت های تربیتی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به لزوم نگاه پژوهشی به فعالیت های تربیتی در آموزش و پرورش گفت: نگاه پژوهشی به تصمیم گیری ها و اثربخشی فعالیت ها باید وجود داشته باشد.

وی تاکید کرد: باید به سمت یکپارچه سازی فعالیت ها برویم و از موازی کاری در حوزه معاونت احتراز کنیم. روحیه نقدپذیری داشته باشیم کاظمی خاطرنشان کرد: اگر سیستم روحیه نقدپذیری نداشته باشد هرگز مسیر موفقیت را طی نمی کند . حتی رفتارهای فردی ما باید نقد شود. صداقت و راستگویی حرف اول را می زند علاوه بر آن به نظم و انظباط نیاز داریم که تضمین کننده موفقیت است.

 

نظر شما