مجتبی زینی‌وند:

ارسال پیامک میزان شهریه مدارس به خانواده‌ها

۱۳۹۶/۱۱/۲۱ - ۰۷:۴۰:۵۸
کد خبر: ۶۷۵۱۳۶
ارسال پیامک میزان شهریه مدارس به خانواده‌ها
معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی از ارسال پیامک میزان شهریه مدارس به خانواده‌ها خبر داد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، مجتبی زینی وند در خصوص آماده‌سازی سامانه‌ای برای ساماندهی شهریه مدارس غیردولتی گفت: امسال شهریه این مدارس در قالب سامانه‌ای به مدارس اعلام می‌ شود و همه فرآیند دریافت آن در قالب این سامانه انجام می‌شود. امسال در مدارس غیردولتی قرارداد دستی بین خانواده‌ها و مدرسه نخواهیم داشت. همچنین قراردادها برای هر مدرسه‌ای بر اساس میزان شهریه مشخص شده و در قالب سامانه باید رد و بدل شود.

وی ادامه داد: طی پیامکی میزان شهریه و شماره‌هایی برای نظارت به والدین دانش‌آموزان ارسال می‌شود. اگر نیاز به ناظر مقیم برای اجرای قوانین داشتیم، آن را مستقر می‌کنیم.

زینی وند تصریح کرد: اعضای شورای سیاستگذاری آموزش و پرورش امروز بر دو موضوع رعایت الگوی دقیق شهریه از سوی موسسات غیردولتی و همچنین دستورالعمل بر گزاری آزمون‌ها تاکید کردند. در خصوص اجرا شدن این تصمیم برای دوره اول متوسطه طی جلسات آینده تصمیم‌گیری می‌شود.

دستورالعمل ممنوعیت ورود موسسات کمک آموزشی به مدارس ابتدایی غیرانتفاعی

معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیردولتی آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که آیا ساز و کاری برای وارد نشدن موسسات کمک‌آموزشی به مدارس تدوین شده است؟، اعلام کرد: ما دستورالعملی آماده و تیم‌های نظارتی مشخص کرده‌ایم که جلوی ورود هر موسسه آموزشی در مدارس ابتدایی غیردولتی گرفته شود.

افزایش کمی و کاهش کیفیت مدارس هیات امنایی

وی همچنین اضافه کرد: طی بررسی گروه‌های کارشناسی مشخص شد یکی از مشکلات مدارس هیات امنایی افزایش از نظر کمی و کاهش کیفیت است. به همین دلیل کارگروهی روی این موضوع کار می‌کند تا مدارس هیات امنایی را از نظر کمی و کیفی مورد ارزیابی قرار دهند تا رضایت والدین صورت گیرد.

زینی وند با تاکید بر اینکه تصمیم شورای عالی آموزش و پرورش برای مدارس دولتی و غیردولتی است، اضافه کرد: برای این مدارس آزمون و کتاب‌های کمک درسی توصیه نمی‌شود چون این موارد برای مدارس غیردولتی کیفیت‌ بخشی به دنبال ندارد. محور کیفیت معلم است و اگر کتاب به خوبی تدریس شود، باعث پیشرفت دانش آموزان می‌شود. همان طور که تصمیمی برای مدارس دولتی گرفته می‌شود؛ برای مدارس غیردولتی نیز صادق است. اگر موضوعی برای مدارس دولتی ممنوع شود، مدارس غیردولتی نیز تابع شرایط و ضوابط عمومی آموزش و پرورش هستند و استثنایی وجود ندارد.

استقبال از مدارس غیردولتی بدنبال حذف آزمون مدارس استعدادهای درخشان فضاسازی است

وی درباره تاثیر مصوبه اخیر آموزش و پرورش بر افزایش استقبال از مدارس غیردولتی نیز توضیح داد و گفت: این مصوبه ارتباطی به این موضوع ندارد. مدارس دولتی چه سمپاد باشند یا نباشند، شرایط خاص خود را در پذیرش دانش آموزان دارند و بحث حذف نیز مطرح نیست. این مدارس اگر کیفیت‌بخشی خوبی داشته باشند، مورد استفاده اولیا قرار می‌گیرند. این موضوع که فضایی ایجاد شده که مطرح می‌کند حذف این مدارس باعث تقویت مدارس دیگر می‌شود، فضاسازی است.

وی ادامه داد: تنوع مدارس یکی از آفت‌های تربیتی آموزش و پرورش است. در هیچ جای دنیا این میزان تنوع وجود ندارد و از نظر تربیتی مورد تایید نیست. آنچه در تصمیم اخیر آموزش و پرورش بر آن تمرکز شده، حذف آزمون و کتاب‌های کمک‌درسی در مدارس ابتدایی است.

آزمونها مرجع تشخیص استعداد نیستند

زینی وند در پاسخ به این پرسش که برای کنترل ظرفیت مدارس سمپاد بعد از اجرای این مصوبه چه برنامه‌ای وجود دارد؟ گفت : در طرح شهاب شرایطی مشخص شده که بر اساس آن دانش آموزان انتخاب می‌شوند و ضوابط نیز تسهیل شده است. در این فرآیند دانش آموزان استعداد خود را نشان می‌دهند اما آزمون‌ها خلاقیت را از دانش آموزان می‌گیرند و مرجع تشخیص استعداد نیستند

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز