توضیح دکتر غلامی در خصوص تلاش برای ساماندهی واحدهای دانشگاه جامع علمی کاربردی

۱۳۹۶/۱۱/۳۰ - ۰۷:۰۶:۲۳
کد خبر: ۶۷۹۲۰۱
توضیح دکتر غلامی در خصوص تلاش برای ساماندهی واحدهای دانشگاه جامع علمی کاربردی
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری واحدهای دانشگاه جامع علمی کاربردی را در بحث اشتغال و توانمندسازی افراد مؤثر دانست.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نشست فراکسیون نمایندگان ولایی اظهار داشت: در مورد واحدهای دانشگاه جامع علمی کاربردی، شورای عالی اداری مصوبه ای داشته که وزارت علوم نیز آن را تائید کرده است. دستگاه های اداری هر کدام یک واحد علمی کاربردی وابسته به خود دارند که متاسفانه در سنوات گذشته تبدیل به ماشین تولید مدرک شده بود و این مدرک ها در ادارات و سازمان‌ها باعث ارتقاء شغلی غیرمرتبط شده بود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه بعضاً دیده می شد فردی با لیسانس تدبیر در امور منزل به کارگزینی سازمان مربوطه مراجعه می کرد تا پست وی تبدیل به کارشناس شود، بیان کرد: این در حالی بود که شغل افراد هیچ ارتباطی با مدرک نداشت.

وی ادامه داد: در مورد مراکز علمی وابسته، به دستگاه ها اعلام کردیم و به بخش ها نیز ابلاغ شد تا هر واحد وابسته به دستگاه دولتی اگر منفک شود و هیات موسسات شکل بگیرد به آن ها مجوز واحد عمومی ارائه شود.

دکتر منصور غلامی افزود: دستگاه ها صرفاً یک اتاق و با مقداری امکانات پشتیبانی به این مراکز اعطا کرده بودند در حالی که مدیران این مراکز عضو آن دستگاه نبودند که این مسئله حتماً پیگیری می شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: واحدهای دانشگاه جامع علمی کاربردی در بحث اشتغال و توانمندسازی افراد مؤثر هستند و ما از آن ها حمایت می کنیم و به دنبال نزدیک کردن فنی و حرفه ای به این مراکز هستیم و امیدواریم برای نیمسال بعدی با نظام جدید و مدیریت بهتری این واحدها حرکت کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز