حمایت متخصصان حوزه آموزش کشور از لغو آزمون‌ها

۱۳۹۶/۱۱/۳۰ - ۰۷:۱۱:۱۷
کد خبر: ۶۷۹۲۰۳
حمایت متخصصان حوزه آموزش کشور از لغو آزمون‌ها
اساتید و مدرسان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی ، در نامه‌ای به رئیس جمهور از مصوبه لغو آزمون‌ها حمایت کردند.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، اساتید و مدرسان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی ، در نامه‌ای به رئیس جمهور از مصوبه شورای عالی آموزش‌وپرورش در لغو آزمون‌های ورودی مدارس خاص در دوره اول متوسطه حمایت کرد. متن این نامه به شرح زیر است:

 

جناب آقای دکتر حسن روحانی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

 

با اهـداء سلام؛

همان­گونه که مستحضرید، نظام آموزش و پرورش هر کشوری با رشد و توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی آن کشور پیوندی ناگسستنی دارد.

مطالعه ساختارها و روش­های آموزشی کشورهای موفق دنیا حاکی از این است که عدالت آموزشی امری مهم در راستای تحقق اهداف بلند مدت آن جامعه برای نیل به بالندگی، استقلال و توسعه پایدار، بوده و همواره در کانون توجه مسئولین قرارداشته است.

وجود روش­ها و ساختارهای آموزشی خاص­نگر و نگاه جزیره­ای به امر مهم تعلیم و تربیت و تعدد مراکز آموزشی با عناوین متفاوت به همراه برگزاری آزمون­های غیر ضروری برای ورود به این مراکز (اعم از دولتی و غیر دولتی) بیش از پرداختن به ارتقای کیفیت، موجب شکاف و طبقه­بندی در جامعه و دوری از عدالت اجتماعی و آموزشی خواهد بود و ادامه این روند نیز به جای برقراری شادابی و طراوت که لازمه سنین کودکی است باعث بروز استرس و اضطراب در این طیف جامعه را گردیده و می­تواند آثار و پیامدهای ناگواری در سنین بالاتر و به تبع آن کاهش اعتماد به نفس، کاهش خلاقیت و نوآوری و در نتیجه زیان­های جبران­ناپذیری را در عرصه­های مختلف به  آینده کشور تحمیل نموده و حتی در رشد اجتماعی دانش آموزان نیز تاثیرات منفی به همراه داشته باشد.

به همین مبنا، ما اساتید دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی به عنوان بخشی از متخصصین حوزه آموزش کشور و با تکیه بر تجارب ده­ها ساله در حوزه تعلیم و تربیت معلمان این مرز و بوم، حمایت خود را از تصمیم ارزشمند، منطقی و علمی وزیر محترم و همچنین شورای عالی آموزش و پرورش در جهت حذف هرگونه آزمون­های ورودی در دوره ابتدایی و متوسطه اول اعلام می­داریم.

بی گمان این حرکت شجاعانه منشاء و سرآغاز تحولات اساسی در راستای سند تحول بنیادین و برنامه درس ملی در نظام آموزش و پرورش کشور خواهد بود.

اساتید و مدرسان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز