معاون اول رئیس‌جمهوری:

بار توسعه علمی کشور بر دوش دانشگاه‌ها است

۱۳۹۶/۱۲/۱۶ - ۰۷:۰۶:۳۶
کد خبر: ۶۸۵۸۷۸
بار توسعه علمی کشور بر دوش دانشگاه‌ها است
دکتراسحاق جهانگیری ، معاون اول رئیس‌جمهوری در آیین تقدیر از دانشجویان نمونه با تاکید بر اینکه، بار توسعه علمی بر دوش دانشگاه‌ها است ، گفت: مقرر کرده‌ایم تا سال ۱۴۰۰، پنج دانشگاه ایران در بین ۲۰۰ دانشگاه برتر دنیا قرار بگیرند.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر اسحاق جهانگیری در آیین تقدیر از دانشجویان نمونه سراسر کشورکه در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، با اظهار خوشحالی از حضور مجدد در میان دانشجویان گفت: یقیناً نمونه شدن شما نتیجه زحمات خودتان، استادان و خانواده شما است.

معاون اول رئیس‌جمهوری توسعه علمی و فناوری کشور را مهم‌ترین پیش‌نیاز در بین نیازهای کشور دانست و گفت: اینکه اتکای ما در توسعه به منابع طبیعی و نفت است، مطمئناً دیر یا زود این منابع تمام می‌شود. اگر در استفاده از این منابع آینده‌نگری نشود به مشکل برمی‌خوریم، کما اینکه امروز هم به مشکل برخورده‌ایم

به عنوان مثال در یک مقطعی بی‌حساب و کتاب منابع آبی را صرف کردیم و امروز در برخی مناطق زمین نشست می‌کند یا شور شده است.

وی بحث جمعیت را نیز نیازمند آینده‌نگری دانست و گفت: مهم این است که جمعیت به هر میزانی که باشد نیازمند مدرسه، اشتغال و دانشگاه هستند و جمعیت اکنون وارد بازار دانشگاه شده و وارد بازار اقتصاد شده است و اگر آینده‌نگری نکنیم، مردم اذیت می‌شوند.

معاون اول رئیس‌جمهوری با بیان اینکه، دانشگاه باید مستقل و امن باشد و دانشجو نباید از هیچ چیزی بترسد، لازمه کارآفرینی را ریسک‌پذیری دانست و گفت: ما قدر نخبگان را می‌دانیم و همه تلاش‌مان را هم می‌کنیم تا جوانان زمینه رشد و شکوفایی را پیدا کنند. آنچه که من انتظار دارم این است که هرکدام از شما باید به یک کانون توسعه در رشته‌های خودتان تبدیل شوید.

وی افزود: خوشبختانه وزرای علوم و بهداشت هم قول دادند که همه دغدغه‌ها برطرف شود و امیدواریم برطرف شود و من هم قول می‌دهم حتماً با دانشجویان دکتری جلسه‌ای داشته باشم.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: باید در کنار توسعه علمی، توسعه منابع انسانی هم مورد توجه جدی قرار بگیرد. این کشور فقط منابع طبیعی و نفت ندارد، بلکه استعدادهای خوبی دارد که اگر شناخته و شکوفا شوند، می‌توانند کارهای بزرگی را در این کشور رقم بزنند. توسعه انسانی و توسعه علمی مهم‌ترین پیش‌نیاز برای آینده هستند و باید براساس توانمندی‌های ایران به سمت شرکت‌های دانش‌بنیان و اقتصاد دانش‌بنیان برویم و این حرکت جز با این دو پیش‌نیاز نمی‌تواند شکل بگیرد.

معاون اول رئیس‌جمهوری در پایان به صحبت‌های اخیر خود درباره دهه شصتی‌ها هم اشاره کرد و گفت: دهه شصتی‌ها جزو عزیزترین جوانان کشور هستند. در هر دوره‌ای بیشترین سختی‌ها را تحمل کرده‌اند تا آن دوره‌ها را پشت سر بگذاریم و مطمئناً در این راه سرمایه‌های زیادی هم به دست آمده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز