دیدار سید محمد بطحایی با دستیار ویژه پوتین در امور آموزش

۱۳۹۷/۰۱/۲۹ - ۱۴:۰۳:۲۶
کد خبر: ۶۹۸۳۶۲
دیدار سید محمد بطحایی با دستیار ویژه پوتین در امور آموزش
در حاشیه سفر وزیر آموزش و پرورش به روسیه سید محمد بطحایی با دکتر آندری فورسینکو دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه در امور آموزش دیدار و در مورد مسائل مشترک بحث و گفتگو نمودند.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، در این ملاقات که با حضور دکتر مهدی سنایی سفیر جهوری اسلامی ایران در روسیه برگزار شد ابتدا دکتر بطحایی ضمن تبریک انتحاب مجدد پوتین به عنوان رئیس جمهور و اظهار رضایت از روابط رو به گسترش دو کشور گزارشی از آخرین تحولات آموزشی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران ارائه نمودند.

 بطحایی در این دیدار تاکید نمود که الگوها و روش های آموزشی به سرعت در حال تغییر می باشد و تکنولوژی های آموزشی باید به روز شود لذا ضرورت دارد که آموزش هایی که در مدارس داده می شود با نیاز های دانش آموزان تطابق داشته باشد. وی از آسیب های اجتماعی به عنوان یکی از چالش های مهم آموزش و پرورش یاد نموده و اظهار داشتند که وزارت آموزش و پرورش در حال آماده کردن دانش آموزان برای مواجه با این آسیب ها هست.

وزیر آموزش و پرورش همچنین به بحث المپادهای علمی و جداسازی دانش آموزان سرآمد اشاره نموده و گفت که این امر پیامد های ناگواری برای هر دو گروه دارد. وی درخواست نمودند تا تجربه روسیه در این زمینه به نوعی به جمهوری اسلامی نیز ارائه گردد تا از آن استفاده گردد.

دکتر آندری فورسینکو دستیار پوتین نیز ضمن خیر مقدم به وزیر آموزش و پرورش ایران و هیأت همراه اشاره نمودند که روسیه تجربیات زیادی در زمینه دانش آموزان نخبه و المپیادی دارد و این تجربیات مرتباً در حال تغییر و تحول می باشد. ایشان به یکی از تجربیات روسیه اشاره نمودند که در آن گروه معدودی از دانش آموزان  را در یک مرکز آموزشی در شهر سوچی جمع می نمایند که البته این افراد فقط در عرصه علمی ریاضی و فیزیک نخبه نیستند و این مجموعه شامل نخبگان عرضه موسیقی و ورزش هم هست. مرکزی به نام شباهنگ که در آن دانش آموزان نخبه بین 12 تا 16 سال که در عرصه علمی، فرهنگی و هنری دارای توانمندی های ویژه ای دارند در طول تحصیل در متوسطه اول توسط معلمان از سرتاسر کشور شناسایی و به  این مرکز معرفی می شوند. خیلی اوقات دانش آموزانی که در این مراکز تحصیل می کنند دارای توانمندی های ویژه بیشتری نسبت به دانشجویان فارغ التحصیل دانشگاهی هستند و می توانند ایده های خوبی را برای پیشرفت کشور خود ارائه نمایند. نکته قابل توجه این است که دانش آموزانی که در مرکز شباهنگ مشغول تحصیل و آموزش هستند فرصت این را دارند که با بهترین دانشمندان نخبه کشور در ارتباط باشند. رئیس جمهور روسیه نیز سالی یک بار در این مرکز حضور پیدا نموده و از نزدیک با این دانش آموزان در ارتباط هست و حتی ضمن حضور در جمع این دانش آموزان با آنها به ورزش می پردازد و این فرصت خوبی برای دانش آموزانی هست که در این مرکز پذیرفته می شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز