تاکید وزیر علوم بر لزوم فعالیت شبکه ای مراکز پژوهشی

۱۳۹۷/۰۱/۲۹ - ۱۴:۰۸:۰۵
کد خبر: ۶۹۸۳۶۶
تاکید وزیر علوم بر لزوم فعالیت شبکه ای مراکز پژوهشی
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: باید موسسات پژوهشی از فعالیت پراکنده و جزیره ای فاصله گرفته و در یک شبکه مرتبط و هم افزا با یکدیگر عمل کنند.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا؛ دکتر منصور غلامی در بیست و نهمین سالگرد تاسیس پژوهشگاه دانش های بنیادی اظهار داشت: منابع مالی پژوهش در کشور محدود است و باید سعی شود این منابع محدود به شکل هدفمند و در قالب یک برنامه استراتژیک هزینه شود.

وزیر علوم افزود: نبود یک برنامه کلان راهبردی در بخش آموزش به این بخش نیز آسیب وارد کرده که توسعه بی رویه و پراکنده موسات آموزش عالی در دهه گذشته از آثار نبود برنامه ریزی کلان است.

دکتر غلامی اظهار داشت: اینکه استعدادهای برتر و نخبگان کشور صرفاً فعالیت به عنوان استاد و عضو هیات علمی را دورنمای شغلی خود محسوب کنند، فرآیند معیوبی است و باید شرایطی را فراهم کنیم که نخبگان در موسسات پژوهشی و به عنوان پژوهشگر فعالیت کنند.

وی تاکید کرد: باید بدانیم چه تعداد دانشجو را برای چه هدفی و با چه دید کلانی تربیت می کنیم.

وزیر علوم تصریح کرد: جامعه از دانشگاهها و موسسات پژوهشی انتظار دارد در حل مشکلات جامعه موثر باشند که این امر نیازمند پیوند دانشگاهها با صنایع و همچنین فعالیت بهم پیوسته مراکز پژوهشی است.

وی با اشاره به موفقیت های پژوهشگاه دانش های بنیادی، این دستاوردها را نتیجه ثبات مدیریت و شخصیت علمی – اجرایی رئیس این موسسه عنوان کرد.

 

نظر شما