حسینی‌مقدم:

ورود بدون کنکور هنر جویان فنی و حرفه ای به دانشگاه از سال ۹۸

۱۳۹۷/۰۲/۰۳ - ۰۶:۵۹:۴۱
کد خبر: ۶۹۹۸۹۴
ورود بدون کنکور هنر جویان فنی و حرفه ای به دانشگاه از سال ۹۸
مدیرکل دفتر فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش از عدم برگزاری کنکور کاردانی فنی وحرفه ای در سال جاری خبر داد و گفت: هنرجویان از سال 98 بدون شرکت در کنکور می‌توانند وارد دانشگاه فنی و حرفه‌ای شوند.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، سیدمحسن حسینی‌مقدم با اشاره به اینکه امسال کنکور کاردانی فنی و حرفه‌ای برگزار نمی‌شود،خاطرنشان کرد: بر اساس قانون پنجم و ششم توسعه،وزارت علوم مکلف به ادامه کاردانی پیوسته  است، بنابراین هنرجویان از سال 98 می توانند بدون کنکور وارد  دانشگاه فنی و حرفه ای شوند، البته در رشته هایی که تراکم متقاضی وجود داشته باشد پذیرش از طریق برگزاری کنکور صورت می گیرد.

حسینی مقدم ، ارزشیابی مبتنی بر شایستگی را یکی از برنامه‌ها ی وزارتخانه برای ارتقای کیفیت آموزشی در سال 97 برشمرد و تصریح کرد: هنرجویانی که تمایل به شرکت در کنکور سراسری دارند می‌توانند بنا به علایق خود در هر رشته‌ای در کنکور سراسری شرکت کنند .

وی گفت: با توجه به اینکه در سال 97 کنکور کاردانی فنی و حرفه‌ای برگزار نمی‌شود، تمام هنرجویان که از سال گذشته باقی ماندند امسال می‌توانند وارد دانشگاه شوند.

مدیرکل دفتر فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش  از افزایش رشته‌های جدید در فنی و حرفه‌ای خبر دادوعنوان کرد: پس از نیازسنجی این رشته‌ها در سازمان پژوهش وبرنامه ریزی آموزشی، لیست رشته ها برای سال آینده اعلام می شود

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز