وزیر آموزش و پرورش:

در جایگزینی زبان انگلیسی و ورود زبان روسی به مدارس تاکید و اجباری وجود ندارد

۱۳۹۷/۰۲/۰۵ - ۰۸:۱۷:۲۰
کد خبر: ۷۰۰۷۳۹
در جایگزینی زبان انگلیسی و ورود زبان روسی به مدارس تاکید و اجباری وجود ندارد
وزیر آموزش و پرورش گفت: باید انحصار زبان انگلیسی شکسته شود تا اگر دانش آموزی تمایل به آموختن زبان دیگری داشت فرصت فراهم باشد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، سیدمحمد بطحا‌یی، درباره آموزش زبان روسی در مدارس و حواشی که در این مورد مطرح شده بود، عنوان کرد: درشبکه‌های اجتماعی و برخی از رسانه‌های جمعی متأسفانه همه توضیحات به در‌ستی منتشر نشد.

وی ادامه داد: بر اساس مقررات، دانش‌آموزان در متوسطه اول و دوم باید یک زبان خارجی را بیاموزند که تا به امروز تنها زبان خارجی که دانش‌آموزان امکان یادگیری آن را داشتند زبان انگلیسی بود.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد:باید این انحصار آموزش زبان انگلیسی در مدارس را  بشکنیم، یعنی فقط این زبان مورد توجه قرار نگیرد و سایر زبان‌های مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش همچون روسی، فرانسه، آلمانی و اسپانیایی در دستور کار مدارس باشد.

بطحایی، با اشاره به اینکه باید بستر لازم برای آموزش این زبان‌ها فراهم شود، گفت: اگر دانش آموزی داوطلبانه خواهان آموزش زبانی غیر از انگلیسی باشد، این فرصت را برای او فراهم می‌کنیم تا زبان مورد نظر خود را یاد بگیرد.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: بنا بر توضیحات یاد شده آموزش زبان روسی به این معنا نبود که ما به اجبار قصد حذف زبان انگلیسی را داریم و بر آموزش زبان روسی تاکید کنیم البته مزاح‌های شیرینی بعد از انتشار این خبر در شبکه های اجتماعی مشاهده کردم و از همه دوستان خوش ذوقی که با این خبر مشعوف شدن و طنز پردازی کردن تشکر می کنم.

وی یادآور شد: آموزش و پرورش قصد دارد به سمتی حرکت کند که انحصار زبان انگلیسی در این نظام آموزشی شکسته شود تا اگر دانش آموزی تمایل به آموختن زبان دیگری داشت فرصت فراهم باشد

 

نظر شما