وزیر آموزش‌وپرورش:

امیدواریم با مساعدت دولت، از مهرماه، طرح رتبه‌بندی معلمان اجرا شود

۱۳۹۷/۰۲/۱۱ - ۱۵:۵۲:۱۲
کد خبر: ۷۰۳۱۲۹
امیدواریم با مساعدت دولت، از مهرماه،  طرح رتبه‌بندی معلمان اجرا شود
وزیر آموزش و پرورش در پایان برنامه سپاس معلم در جمع خبرنگاران حاضرشده و به پرسش‌های آنان پاسخ داد و با اشاره به مشکلات ساماندهی معلمان فرهنگیان گفت: در راستای عدالت آموزشی حفظ مدارس کم جمعیت روستایی لازم است.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، در پایان برنامه سپاس معلم در جمع خبرنگاران حاضرشده و به پرسش‌های آنان پاسخ داد.

 

مرحله دوم رتبه‌بندی معلمان

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به طرح رتبه بندی معلمان ابراز امیدواری کرد  با مساعدت دولت از مهرماه هماهنگی‌های لازم را با مراجع ذی‌ربط انجام و طرح رتبه‌بندی معلمان اجرا شود و خاطرنشان کرد، رتبه‌بندی لزوماً به معنای افزایش حقوق همه معلمان نیست و این‌طور تداعی نشود حقوق همه معلمان به‌یک‌باره جهش خواهد داشت.

 

حذف آزمون ورودی مدارس متوسطه اول

عضو کابینه دولت دوازدهم  بابیان اینکه حذف آزمون‌های ورودی مدارس متوسطه اول همچنان در دستور کار است و مصمم هستیم آزمون‌های مکرر ابتدایی برچیده شوند، گفت: این طرح مسیر خود را طی می‌کند و برای حذف آزمون مدارس سم پاد در پایه هفتم همچنان منتظر ابلاغ دستورالعمل و توشیح مصوبه شورای عالی آموزش‌وپرورش از سوی رئیس‌جمهور هستیم.

وی اضافه کرد: در پایه هفتم مدارس نمونه و سمپاد اگر قرار به پذیرش داشته باشیم  از طریق آزمون نخواهد بود و با روش‌های دیگری جذب داریم . صبوری کنید تا سه چهار روز دیگر تکلیف روشن می‌شود.

 

پیام‌رسان‌ها

وزیر آموزش‌وپرورش درباره استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی گفت: هرگونه استفاده از پیام‌رسان‌های خارجی در دستگاه‌ها طبق دستور دولت منع شده است. تاکنون دو بخشنامه فرستادیم و پیگیری می‌کنیم در همه ارتباط‌های اداری استفاده  از پیام‌رسان‌های خارجی قطع شود و از پیام‌رسان‌های داخلی استفاده کنیم.

بطحایی افزود: اعتماد به پیام‌رسان‌های داخلی کم است و باید افزایش یابد. البته مسیر خوبی را طی می‌کند و به‌سرعت پیام‌رسان‌های داخلی با انواع خارجی رقابت می‌کنند و امیدواریم به‌زودی انحصار پیام‌رسان‌های خارجی را شکسته شود.

 

استفاده از کالای داخلی

وی درباره حمایت از کالای ایرانی  اظهار کرد: مشکلات ما در مورد لوازم‌التحریر جدی است و امیدواریم تولیدکنندگان ایرانی وارد این عرصه شوند. برای فرهنگ‌سازی و اشاعه فرهنگ استفاده از کالاهای ایرانی برنامه‌های مفصلی داریم که از مهرماه اجرا می‌شود.

 

انتشار دفترچه آزمون استخدامی بعد از تعطیلات

بطحایی درباره زمان انتشار دفترچه آزمون استخدامی گفت:امیدوارم بعد از تعطیلات دفترچه پخش و زمان آزمون مشخص شود. اما کار برای سازمان سنجش دشوار و زمان‌بر است.

 

طراحی سامانه‌ رصد آسیب‌های اجتماعی در مدارس

وزیر آموزش‌وپرورش در مورد جلسه مقام معظم رهبری با مسئولان درباره آسیب‌های اجتماعی که قراراست اواخر اردیبهشت برگزار شود، اظهار کرد: در حوزه مقابله با آسیب‌ها کار بسیار جدی را در حوزه معاونت سلامت انجام دادیم. امروز مهم‌ترین برنامه در حوزه مقابله با آسیب‌ها طرح "نماد " است که تاکنون خوب جلوآمده اما سرعت پیشرفتش کم بوده است. با آغاز سال تحصیلی مدارس تحت پوشش طرح نماد را بیشتر می‌کنیم.

بطحایی افزود: سامانه‌ای برای رصد مستمر آسیب‌ها آماده کردیم و به مدیران گزارش می‌دهیم تا به‌موقع ورود کنند. بخشی از گزارش ما به رهبری ناظر بر همین سامانه درباره فراوانی آسیب‌ها در استان‌ها است.

 

قانون مدیریت خدمات کشوری

بطحایی در پاسخ به پرسشی درباره ایرادات قانون مدیریت خدمات کشوری گفت: به‌صورت جدی  این بحث مطرح نیست اما مجلس در طرحی که در دست اقدام دارد این مطلب را دنبال می‌کند تا بخش‌هایی از قانون فعلی بر اساس طرحی که در دست تهیه است تغییر کند و اصلاح شود و متناسب با شایستگی عملکرد کارکنان شود.

 

تغییر تقویم آموزشی 

وزیر آموزش‌وپرورش درباره تغییر تقویم آموزشی گفت: تغییر تقویم ضرورتی است که تاکنون هم درباره آن تاخیرکردیم. شرایط آب و هوایی مختلف باعث می‌شود در تقویم آموزشی با مشکلاتی روبرو شویم. به دنبال ایجاد انعطاف هستیم اما شروع و پایان سال در قانون مشخص است.

بطحایی افزود: مجلس با کلیات موضوع موافق است. کار مشترکی با میراث فرهنگی در دست تهیه داریم تا بتوانیم در میانه‌سال تحصیلی فاصله‌ای دوهفته‌ای ایجاد کنیم و آغاز و پایان سال منعطف شود ولی تاکنون به نتیجه مشخصی نرسیدیم.

 

دانشگاه فرهنگیان

وزیر آموزش‌وپرورش درباره علت تأخیر در معرفی و تائید رئیس دانشگاه فرهنگیان در شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: در آخرین جلسه کمیته بررسی صلاحیت روسای دانشگاه‌ها در شورای عالی بر اساس پیشنهاد کتبی بنده و وزیر علوم صلاحیت آقای خنیفر موردبررسی قرار گرفت و تصور می‌کنم یکی دو هفته آینده نتیجه مشخص شود.

 

 

آموزش ضمن خدمت فرهنگیان

وی درباره آموزش‌های ضمن خدمت فرهنگیان گفت: معلمان همانند سایر کارکنان دولت نیازمند توسعه مهارت‌ها هستند که به روال جاری در حال اجراست اما شاید به علت تنگناهای مالی به‌صورت کامل محقق نشده است. گذراندن آموزش لزوماً به معنای کسب صلاحیت‌ها نیست و باید این دوره‌ها تکرار شود تا معلمان  مجهز به مهارت‌های لازم برای اجرای مأموریت‌های خود شوند. بر اساس نرم‌افزار پیش‌بینی‌شده برنامه جامعی برای توسعه مهارت‌های حرفه‌ای معلمان دیده‌شده است.

 

ساماندهی نیروی انسانی

وزیر آموزش‌وپرورش بابیان اینکه ساماندهی نیروی انسانی سیاستی است که باید آن را دنبال کنیم گفت: ساماندهی نیروی انسانی در این دولت با شتاب بیشتری دنبال می‌شود. آموزش‌وپرورش یکی از بزرگ‌ترین دستگاه‌های اجرایی کشور است و گستره کارش به نحوی است که در اقصی نقاط کشور مدرسه دارد. به‌کارگیری بهینه معلمان ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است و دراین‌باره دو سیاست مشخص داریم و در آموزش‌وپرورش به دلایل مختلف چون عدالت آموزشی باید مدارس کم‌جمعیت را تحمل‌کنیم و ادامه دهیم و مدارس کم‌جمعیت را نمی‌شود تعطیل کرد، تجمیع مدارس در برخی روستاها ممکن است منجر به ترک تحصیل دانش آموزان بشود. دو برنامه از سال آینده برای ساماندهی نیروی انسانی اجرا می‌کنیم اکنون در حال اجرای آزمایشی آن هستیم. یکی از آن‌ها سامانه‌ای است که ساماندهی را مستمراً کنترل می‌کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز