دکتر غلامی:

سیاست‌های بین‌المللی وزارت علوم تمرکز بر فعالیت‌های مشترک علمی است

۱۳۹۷/۰۲/۱۶ - ۱۴:۴۶:۲۵
کد خبر: ۷۰۴۲۴۰
سیاست‌های بین‌المللی وزارت علوم تمرکز بر فعالیت‌های مشترک علمی است
دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز (یکشنبه)، در نشست مشترک بررسی راه‌های توسعه همکاری‌های علمی – دانشگاهی ایران و سوئیس، گفت: سیاست‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم ایران، متمرکز بر فعالیت‌های مشترک علمی است.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر غلامی در این آیین که با حضور هیئت‌های عالی رتبه دانشگاهی دو کشور در محل این وزارتخانه برگزار شد، به مهم‌ترین زمینه‌های توسعه همکاری‌های علمی و دانشگاهی، تهران و برن اشاره کرد و برگزاری دوره‌های آموزش عالی مشترک در مقاطع تحصیلات تکمیلی، پروژه‌های مشترک تحقیقاتی، برگزاری سمینارها و کارگاه‌های مشترک و تبادل استاد، محقق و دانشجو بین ایران و طرف‌های خارجی را از مهم‌ترین زمینه‌های این همکاری برشمرد.

وزیر علوم، حضور هیئت سوئیسی در ایران را نشانگر علاقه‌مندی دو طرف جهت توسعه بیشتر همکاری‌های علمی ایران و سوئیس عنوان کرد و افزود: ایران با بیش از چهار و نیم میلیون دانشجو، ۴۲ پارک علم و فناری، مطابق با شاخص‌های مهم رتبه‌بندی جهان از جمله لایدن و تایمز هایر اجوکیشن، رتبه نخست منطقه‌ای و رتبه ۱۶ جهانی را در تولید علم در جهان دارد و حدود ۱۸ دانشگاه ایران در فهرست یک درصد دانشگاه‌های برتر جهان قرار دارند.

وزیر علوم با بیان اینکه ایران با دارا بودن ظرفیت‌های علمی، همواره از همکاری‌های علمی با طرف‌های خارجی استقبال می‌کند، تصریح کرد: ایران همکاری‌های علمی گسترده‌ای با بسیاری از کشورهای آسیایی، اروپایی، عربی، آفریقایی و همچنین اتحادیه اروپا و برنامه افق ۲۰۲۰ دارد.

دکتر غلامی خاطرنشان کرد: اگر چه وزارت علوم ایران سیاست‌های کلی فعالیت‌های علمی بین‌المللی را ترسیم می‌کند، اما دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی در ایران در انجام فعالیت‌های علمی و بین‌المللی خود استقلال عمل دارند.

وی با اشاره به اینکه «همواره به وجود دانشمندان و نخبگان علمی ایران در خارج از کشور افتخار می‌کنیم»، افزود: آوازه استعدادهای ایرانی در خارج از کشور حتی در اروپا و آمریکا زبانزد است.

وزیر علوم در خاتمه اظهار امیدواری کرد در این نشست به تفاهمات و برنامه‌های عملی و اجرایی مشترک به منظور توسعه و تقویت همکاری‌های علمی بین ایران و سوئیس نائل شویم.

دکتر آمبروجیو دبیر هیئت دولت سوئیس در آموزش، تحقیقات و نوآوری با اشاره به ظرفیت‌های مشترک علمی و دانشگاهی دو کشور، علاقه‌مندی دانشگاه‌های سوئیس را برای توسعه ارتباطات و همکاری‌های علمی و دانشگاهی باجمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.

وی بر لزوم فعال شدن روزافزون دانشگاه‌های معتبر دو کشور در زمینه اجرایی کردن هر چه سریع‌تر تفاهم‌نامه‌ها و توافق‌نامه‌های منعقد شده تأکید کرد.

همچنین در پایان این نشست در راستای توسعه همکاری‌های علمی و بین‌المللی دو کشور ایران و سوئیس، تفاهم‌نامه همکاری توسط دکتر غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و دکتر آمبروجیو دبیر هیئت دولت سوئیس در آموزش، تحقیقات و نوآوری به امضا رسید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز