رضوان حکیم‌زاده:

آزمون ورود به مقطع ابتدایی ممنوع است/ خانواده‌ها در صورت مشاهده چنین تخلفی اطلاع دهند

۱۳۹۷/۰۲/۲۶ - ۰۸:۲۷:۴۶
کد خبر: ۷۰۷۸۲۰
آزمون ورود به مقطع ابتدایی ممنوع است/ خانواده‌ها در صورت مشاهده چنین تخلفی اطلاع دهند
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: آزمون ورود به مقطع ابتدایی ممنوع است.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، رضوان حکیم زاده در دیدار با مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان اظهار داشت: هیچ مدرسه‌ای حق ندارد برای ورود دانش آموزان ابتدایی به مدرسه آزمون برگزار کند.

وی با بیان اینکه نباید دانش آموزان دوره اول ابتدایی را با گرفتن آزمون‌های سخت به مدارس جذب کرد تصریح کرد: به کار بردن چنین روشی برای جذب دانش آموزان ابتدایی به مدارس تأثیر مخربی برای روحیه آنان خواهد داشت.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش درباره آزمون ورودی برای دانش آموزان دوره ابتدایی گفت: گرفتن آزمون برای جذب دانش آموزان ممنوع بوده و خانواده‌ها می‌توانند در صورت مشاهده چنین تخلفی موضوع را به مسئولان استانی در این حوزه اطلاع دهند.

حکیم زاده با اشاره به پوشش مناسب دانش آموزان در مقطع ابتدایی گفت: امسال بیش از 7.5 میلیون دانش آموز در مقطع ابتدایی مشغول به تحصیل‌اند.

وی از برنامه‌ریزی برای افزایش ضریب پوشش دانش آموزان در دوره ابتدایی خبر داد گفت: به دنبال تحقق ضریب پوشش 100 درصدی در مقطع ابتدایی در کشور هستیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ورود به ماه مبارک رمضان و وضعیت فعالیت مدارس ابتدایی در کشور در این ماه عنوان کرد: بر اساس نظر وزیر آموزش و پرورش در صورتی که همه برنامه‌های درسی و ارزیابی‌های دانش‌آموزان در مقطع ابتدایی به اتمام رسیده باشد؛ دایر بودن یا تعطیلی مدارس ابتدایی برای دانش آموزان بسته به نظر مدیران مدارس است.

 

نظر شما