رضوان حکیم‌زاده:

۱۰ هزار معلم ایرانی تدریس بیش از نیم میلیون دانش‌آموز خارجی را بر عهده‌ دارند

۱۳۹۷/۰۲/۳۰ - ۱۳:۵۸:۵۸
کد خبر: ۷۰۹۲۳۳
۱۰ هزار معلم ایرانی تدریس بیش از نیم میلیون دانش‌آموز خارجی را بر عهده‌ دارند
معاون آموزش ابتدایی با اشاره به تحصیل بیش از نیم میلیون دانش‌آموز خارجی در ایران گفت: 10 هزار معلم تدریس این دانش آموزان را بر عهده‌دارند.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، رضوان حکیم‌زاده با اشاره به آخرین روند جذب بازماندگان از تحصیل و آموزش اتباع خارجی در ایران بابیان اینکه با دستور مقام معظم رهبری روند ثبت‌نام و حضور اتباع افغانستانی در مدارس باقوت بیشتری  دنبال شد، اظهار کرد: با پیگیری دولت در سال گذشته، وزارت آموزش‌وپرورش یک کار مشترک با وزارت کشور انجام داد و بر اساس آن فرصتی برای کودکان فاقد مدارک هویتی که امکان ثبت‌نام نداشتند، فراهم شد تا در مدارس ثبت‌نام کنند.

وی افزود: در حال حاضر بیشتر از ۵۵۰ هزار دانش‌آموز اتباع در کنار دانش آموزان ایرانی در حال تحصیل‌ هستند که ۳۲۰ هزار نفرشان در مقطع ابتدایی قرار دارند. اگر  تراکم هر کلاس را ۳۰ نفر در نظر بگیریم، این تعداد دانش‌آموز نیازمند بیش از ۱۰ هزار معلم هستند.  درحالی‌که مجوز اضافه کردن معلم به دوره ابتدایی را نداشتیم و یک ریال هم از منابع داخلی و بین‌المللی برای آموزش این تعداد اتباع خارجی دریافت نکردیم ولی با ایثار معلمان و تدابیر اندیشیده شده این تعداد دانش‌آموز اتباع خارجی که عمدتا اهل افغانستان‌ هستند به مدارس آمدند.

به گفته معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش آموزش حق همه کودکان است، ما تلاش خود را برای فراهم شدن تحصیل کودکان اتباع حتی آن دسته که مدارک هویتی ندارند به کار گرفته‌ایم و امیدواریم روزی دانش آموزان افغانی احساس تفاوتی با دانش آموزان ایرانی نداشته باشند. 

حکیم زاده در ادامه بابیان اینکه طبق بررسی‌های آماری حدود ۱۴۲ هزار کودک بازمانده از تحصیل در سال تحصیلی جاری شناسایی شدند که آمار را به تفکیک برای استان‌ها ارسال کردیم تا موردی پیگیری کنند گفت: کمیته انسداد مبادی بی‌سوادی در معاونت ابتدایی مستقر است. طی چهار سال گذشته  ۱۴۳ هزار بازمانده را جذب کردیم  و سال قبل نیز ۳۰ هزار و ۸۰۰ هزار بازمانده با کمک راهبران آموزشی جذب شدند و به مدرسه برگشتند

 

نظر شما