وزیر آموزش‌وپرورش:

مهارت قرآنی دانش آموزان فارغ‌التحصیل، باید به سطح قابل قبولی برسد

۱۳۹۷/۰۳/۰۱ - ۰۸:۲۰:۳۲
کد خبر: ۷۰۹۷۹۲
وزیر آموزش‌وپرورش در دیدار با رئیس و اعضای فراکسیون قرآنی مجلس شورای اسلامی، گفت: علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته در آموزش‌وپرورش برای آموزش قرآن به دانش آموزان، مهارت قرآنی دانش آموزان فارغ‌التحصیل، در سطح قابل قبولی نیست.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، سیدمحمدبطحایی در جلسه مشترک رئیس و اعضای کمیسیون قرآنی مجلس شورای اسلامی که در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، با تبریک ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: دبیرخانه آموزش عمومی قرآن در آموزش‌وپرورش قرار دارد و موضوع راهبری برنامه‌های قرآنی در آموزش‌وپرورش پی گیری می‌شود.

وی تصریح کرد: علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته در فرآیند تعلیم و تربیت برای آموزش قرآن به دانش آموزان، متأسفانه دانش آموزان فارغ‌التحصیل، مهارت تلاوت و قرائت قرآن را ندارند؛ بنابراین خروجی این موضوع مطلوب نیست.

وزیر آموزش‌وپرورش ادامه داد: شاید این موضوع علل مختلفی داشته باشد، مانند عمیق نبودن آموزش‌ها یا عدم تمرین و تکرار آموخته‌ها توسط دانش آموزان که باعث می‌شود دانش آموزان چنان‌که بایدوشاید قرآن را تلاوت نکنند.

بطحایی خاطرنشان کرد: تلاش خواهیم کرد، قدم‌های مؤثری در رفع این مشکل برداشته شود و راهکارهایی را در دست بررسی داریم.

وی بررسی دقیق از میزان آشنایی دانش آموزان با قرآن را ضروری دانست و افزود: محتواهای قرآنی توسط متخصصین تهیه و توسط معلمان قرآن به دانش آموزان طی یک تا 2 ساعت در هفته به دانش آموزان آموزش داده می‌شود.

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای نشر قرآن بعداز انقلاب اسلامی، اظهار کرد: به‌زودی کارگروه قرآن تشکیل می‌شود تا نقشه راهی را تهیه و پس از بررسی در جلسه مشترک با فراکسیون قرآنی جهت اجرا به مدارس ابلاغ خواهد شد تا مشکلات روخوانی و روان‌خوانی در گام اول رفع شود.

شایان‌ذکر است، در این جلسه رئیس و اعضای فراکسیون قرآنی مجلس شورای اسلامی و معاونین آموزش ابتدایی، پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش‌وپرورش به بحث و بررسی راهکارهای تقویت آموزش قرآنی در مدارس پرداختند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز