دکتر محمدی فر:

نیازمند آسیب شناسی در حوزه پژوهش هستیم

۱۳۹۷/۰۳/۲۹ - ۱۵:۰۸:۱۲
کد خبر: ۷۱۹۷۶۹
نیازمند آسیب شناسی در حوزه پژوهش هستیم
دکتر یعقوب محمدی فر، در پنجمین اجلاس شورای سیاست گذاری و برنامه ریزی معاونان پژوهش و فناوری منطقه ۴ کشور گفت: آسیب شناسی در حوزه پژوهش یکی از بحث های جدی ما است و این موضوع به صورت جزء در استان ها و شهرها بررسی شود تا بتوانیم راهبرد کلی پژوهش آموزش عالی کشور را تدوین کنیم.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر یعقوب محمدی فر، رئیس دانشگاه بوعلی سینا ، در پنجمین اجلاس شورای سیاست گذاری و برنامه ریزی معاونان پژوهش و فناوری منطقه ۴ کشور گفت: در سال هایی که از قدمت آموزش عالی در ایران می گذرد، پیش از حد به مدرک گرایی گرایش پیدا کرده ایم و برخی از فارغ التحصیلان دانشگاه ها که با دانش کم از دانشگاه وارد جامعه شده اند موجب انتقاد جامعه به دانشگاه شده اند.

وی افزود: در بخش پژوهش باید پژوهش های مان را طبقه بندی کنیم و پژوهش های توصیفی، کاربردی و بنیادی را تفکیک کنیم و میزان و سهم هر یک را مشخص کنیم.

دکتر محمدی فرگفت: ایجاد شبکه های ارتباطی در استان ها شامل شبکه های ارتباطی بین اساتید، آزمایشگاه ها ونیازهای پژوهشی کشور از ضروریات افزایش نقش پژوهش در توسعه کشور است.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا در ادامه خاطرنشان کرد: جایگاه دانشگاه بوعلی سینا در رتبه بندی اخیر لایدن، ارتقا یافته است که این دستاورد مهم در نتیجه زحمات اعضای هیأت علمی و دانشجویان این دانشگاه است.

وی تصریح کرد: سعی داریم که سطح بین الملی دانشگاه بوعلی سینا را نیز افزایش دهیم و در این راستا دانشگاه بین الملی D8 با همکاری دانشگاه بوعلی سینا فعالیت خود را آغاز کرده است و از مهرماه در دورهای ارشد و دکتری پذیرش دانشجوخواهد داشت.

گفتنی است انتخاب دبیر منطقه یکی از برنامه های این اجلاس بود که پس از انجام رای گیری، دکتر غلامحسین مجذوبی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بوعلی سینا، با کسب ۱۳ رای، دبیر شورای معاونین پژوهش و فناوری منطقه ۴ شد.

 

نظر شما