وزیر آموزش‌وپرورش:

در ثبت‌نام ها هیچ تبعیضی بین دانش آموزان ایرانی و غیر ایرانی قائل نمی‌شویم

۱۳۹۷/۰۳/۳۰ - ۱۵:۲۶:۰۱
کد خبر: ۷۲۰۲۲۷
در ثبت‌نام ها هیچ تبعیضی بین دانش آموزان ایرانی و غیر ایرانی قائل نمی‌شویم
وزیر آموزش‌وپرورش در همایش مسئولین امور تحصیلی اتباع خارجی با اشاره به در عدم پذیرش دانش آموزان اتباع خارجی هیچ بهانه‌ای پذیرفته نیست گفت: در ثبت‌نام ها هیچ تبعیضی بین دانش آموزان ایرانی و غیر ایرانی قائل نمی‌شویم.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، سید محمد بطحایی در همایش مسئولین امور تحصیلی اتباع خارجی در ادارات کل آموزش‌وپرورش سراسر کشور ، اظهار کرد: علی‌رغم هجمه‌های ناجوانمردانه‌ای که علیه جمهوری اسلامی ایران از سوی دشمنان صورت می‌گیرد، افتخار این راداریم که در کار خیرخواهانه پوشش تحصیلی اتباع خارجی بسیار برتر و بالاتر از کشورهای مدعی عمل کنیم و بر اساس افتخارات مذهبی و تأکیدات تمدن کهن ایرانی، باعلاقه و رغبت به خدمت‌رسانی به اتباع خارجی می‌پردازیم و این مهم همواره در فرمایشات مؤکد رهبر معظم انقلاب وجود دارد.

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به افزایش 10 درصدی پوشش تحصیلی اتباع خارجی در سال تحصیلی جاری نسبت به سال تحصیلی 95-96، اظهار کرد: همکاران فرهنگی حتی با توجه به مشکلات و خطرات اداری که ممکن است در پیش داشته باشد، ولی نسبت به ثبت‌نام از دانش آموزان هیچ تبعیضی بین دانش آموزان ایرانی غیر ایرانی قائل نمی‌شوند.

وی گفت: سیاست و تأکیدات آموزش‌وپرورش بر ثبت‌نام همه اتباع خارجی است و هیچ بهانه‌ای نباید باعث شود که در ایران از این تکلیف ملی و خیرخواهانه سرباز زند، زیرا این سیاست مسئولین ارشد کشوراست و در مهر97 نباید هیچ دانش‌آموز اتباع خارجی از تحصیل بازبماند.

بطحایی گفت: در پذیرش دانش آموزان غیر ایرانی، رنگ و نژاد و ملیت مهم نیست، بلکه همان‌طور که تحصیل دانش آموزان ایرانی ممکن است همراه با مشکلات باشد، برای اتباع خارجی نیز چنین است، البته استفاده از ظرفیت‌های رسمی و نهادهای غیردولتی بین‌المللی می‌تواند مشکلات اتباع را کاهش دهد.

وی افزود: در شرایطی که مدارس ما با مشکلاتی مواجه هستند، مسئولین ارشد نظام جمهوری اسلامی تأکید می‌کنند هیچ تفاوتی در پذیرش دانش آموزان ایرانی و خارجی نباشد و این‌یک ارزش است و باید در گزارش‌ها این مهم به گوش میهمانان برسد و مراجع بین‌المللی مستمراً در جریان فعالیت‌های ایران قرار گیرند.

عضو کابینه تدبیر وامید آموزش والدین دانش آموزان افغانستانی را ضروری دانست و افزود: این موضوع بسیار اهمیت دارد باید دوره‌هایی درزمینه های مختلف ازجمله مسائل بهداشتی – اجتماعی برای والدین دانش آموزان افغانی برگزار و درنهایت برای آن‌ها گواهینامه پایان دوره صادر شود و در ثبت‌نام‌ها گواهینامه‌های والدین ارائه شود.

وزیر آموزش‌وپرورش ادامه داد: نباید به سمت جداسازی دانش آموزان اتباع خارجی از ایرانی حرکت کرد، زیرا نتیجه خوبی ندارد؛ بنابراین این به‌جای ایجاد مدارس مستقل ویژه اتباع باید دانش آموزان ایرانی و خارجی در کنار هم تحصیل کنند.

وی افزود: مدیران تلاش کنند در مدارسی که دانش آموزان اتباع خارجی درصد قابل‌توجهی از آمار مدرسه را تشکیل می‌دهند در انتخاب مدیر، مربی و مشاور مدرسه دقت بیشتری شود.

بطحایی خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم مدارس خودگردان و رسمی به مدارس رسمی تبدیل شوند و انتظار می‌رود پوشش تحصیلی اتباع در سال تحصیلی آینده به بالای 90 درصد برسد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز